Gaziantep boşanma avukatı

Gaziantep boşanma avukatı, 4271 sayılı Türk Medeni Kanunu maddelerine bağlı kalarak, kişilerin evlilik aktini son vermeye yönelik taleplerini hukuken yerine getiren kişidir.

Boşanma davaları; mal paylaşımı, velayet, aile evinin ayrılması, tazminat, nafaka gibi pek çok konuyu kapsamaktadır. Çiftler bu gibi konularda anlaşma sağlayarak mahkemeye gelmişse anlaşmalı boşanma davası görülür. Eğer kişiler; nafaka, velayet, tazminat, boşanma, mal paylaşımı gibi konularda aralarında anlaşamamışsa mahkemede çekişmeli boşanma davası görülür.

Boşanma davaları ile ilgili kanunlara 4271 sayılı Türk Medeni Kanununun 161 ile 184. Maddeleri arasında yer verilmiştir.

Boşanma Avukatı Nedir Ve Hangi Davalara Bakar?

Gaziantep boşanma avukatı evlilik akti içerisindeki çiftlerden birinin veya ikisinin boşanma talebi üzerine ilgili hukuki prosedürleri izleyerek davaya bakan kişidir. Boşanma avukatı evliliğin sonlanmasıyla beraber ortaya çıkabilecek pek çok konu ile ilgili davalara bakmakla yükümlüdür.

Gaziantep en iyi boşanma avukatının bakmakta olduğu davaları şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Anlaşmalı boşanma Davaları
  • Çekişmeli Boşanma Davaları
  • Mal Paylaşımı Davaları
  • Tazminat Davaları
  • Nafaka Davaları
  • Velayet Davaları

Anlaşmalı Boşanma Davaları

Kişilerin, boşanmanın getirdiği hukuki sorumluluklar konusunda anlaşmaya vardığı davalardır. Taraflardan her ikisi de boşanmak istiyorsa, her ikisi de çocukların velayetinin kimde kalacağı, nafaka alınıp alınmayacağı, birlikte kazanmış oldukları malların ne şekilde paylaşılacağı konusunda anlaşmaya varmışsa mahkemeye sadece çiftin evlilik aktine son vermek kalmaktadır. Bu sebeple anlaşmalı boşanma davaları genelde kısa sürede ve sorunsuz sonuçlanan davalardır.

Çekişmeli Boşanma Davaları

Tarafların pek çok konuda anlaşma sağlayamadığı boşanma davalarıdır. Çekişmeli boşanma davalarında taraflardan biri boşanmak istemiyor olabilir. Yahut iki taraf da boşanmak istese dahi; nafaka, velayet ve mal paylaşımı konularında anlaşamamış olabilir. Bu sebeple çekişmeli boşanma davaları, anlaşmalı boşanma davalarına göre çok daha uzun sürmektedir.

Mal Paylaşımı Davaları

Boşanma davalarında çok önemli bir husus da mal paylaşımı konusudur. Kanunen eşler, evlilik akti içerisindeyken kazanılan bütün mallar ortaktır. Bu sebeple boşanılırken de mallar eşit olarak bölünmelidir. Fakat eşlerin devletten aldığı kişisel ödemeler bu paylaşıma tabii değildir.

Eşlerden biri bu sebeple mal kaçırma niyetiyle usülsüzlük uoluna da gidebilmektedir. Böyle durumlarda kişilerin dava açma hakkı bulunmaktadır.

Tazminat Davaları

Tazminat, kişilerin yaşadığı her türlü maddi/manevi mağduriyetlerin tazmin edilebilmesi adına, haksız fiil gerçekleştirmiş olan tarafın mağdur olan tarafa ödediği paradır.

Evlilik akti içerisinde de, eşlerden biri haksız bir fiil gerçekleştirerek eşine psikolojik, fiziksel, ruhsal veya maddi zarar yaşatmış olabilir. Bu sebeple boşanmanın yanı sıra tazminat davası da açılabilmektedir.

Kanun maddelerine göre evlilik akti içerisindeyken yapılan haksız fiillerden bazılarını şu şekilde sıralayabiliriz.

• Zina

Madde 161- Eşlerden biri zina ederse, diğer eş boşanma davası açabilir. Davaya hakkı olan eşin boşanma sebebini öğrenmesinden başlayarak altı ay ve her hâlde zina eyleminin üzerinden beş yıl geçmekle dava hakkı düşer.

• Hayata kast ve kötü muamele

Madde 162- Eşlerden her biri diğeri tarafından hayatına kastedilmesi veya kendisine pek kötü davranılması ya da ağır derecede onur kırıcı bir davranışta bulunulması sebebiyle boşanma davası açabilir.

• Suç işleme ve haysiyetsiz hayat sürdürme

Madde 163- Eşlerden biri küçük düşürücü bir suç işler veya haysiyetsiz bir hayat sürer ve bu sebeplerden ötürü onunla birlikte yaşaması diğer eşten beklenemezse, bu eş her zaman boşanma davası açabilir.

• Evi terk etme

Madde 164- Eşlerden biri, evlilik birliğinden doğan yükümlülüklerini yerine getirmemek maksadıyla diğerini terk ettiği veya haklı bir sebep olmadan ortak konuta dönmediği takdirde ayrılık, en az altı ay sürmüş ve bu durum devam etmekte ve istem üzerine hâkim veya noter tarafından yapılan ihtar sonuçsuz kalmış ise; terk edilen eş, boşanma davası açabilir.

• Akıl hastalığı

Madde 165- Eşlerden biri akıl hastası olup da bu yüzden ortak hayat diğer eş için çekilmez hâle gelirse, hastalığın geçmesine olanak bulunmadığı resmî sağlık kurulu raporuyla tespit edilmek koşuluyla bu eş boşanma davası açabilir.

Nafaka Davaları

Eşler boşandıktan sonra durumu iyi olan eşin diğer eşe nafaka ödemesi söz konusu olabilmektedir. Nafaka sebebi bazen eşin boşanma sebebiyle yoksul kalması yahut velayeti alan eşin çocukların bakımı için nafaka talep etmesi vb gibi durumlar olabilmektedir.

Nafaka; Yardım Nafakası, Tedbir Nafakası, İştirak Nafakası ve Yoksulluk Nafakası olarak dörde ayrılmaktadır.

Velayet Davaları

Velayet Davaları belki de boşanma sürecindeki en önemli davalardır diyebiliriz. Çünkü velayet davalarında boşanmakta olan eşlerin birlikte dünyaya getirmiş olduğu çocuklarının kiminle kalacağına karar verilmektedir. Türk Hukukunda genelde velayetin anneye verilmesi uygun görülse de bazı koşullar oluştuğunda velayet babaya da verilebilmektedir.

Aynı zamanda hem annenin hem babanın çocuğun velayetini üstlenmesi için uygun bir hayat yaşamadığı durumlarda çocuk devlet korumasına da alınabilmektedir. Fakat öncelikli hedef çocuğun ailesiyle ve güvenli bir ortamda yaşamını sürdürmesidir.

Bu davalarda öncelik çocuk olduğundan pedagog eşliğinde çocuğun da ifadesi alınır. Daha sonra anne ve babanın maddi, psikolojik, patolojik durumuna ve yaşantısına bakılarak bu bağlamda çocuğun nerede büyümesinin daha sağlıklı olacağına mahkemece karar verilir.

Boşanma davalarının dayanağını oluşturan kanun mevzuat hakkında detaylı bilgilere, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.4721.pdf bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

Gaziantep’de Boşanma Avukatı Hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Gaziantep hukuk bürosu olarak müvekkilimize sağladığımız hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

Müvekkilimizin öyküsünü ve beraberinde istek ve şikayetlerini dinleriz, daha sonra uygun davayı belirleriz.

Mahkemede müvekkilimizin işine yarayacak her türlü bilgi ve belgeyi temin edebilmesi için yardımcı oluruz.

Müvekkilimiz evlilik içerisinde fiziksel ya da psikolojik şiddete maruz kaldıysa bununla ilgili doktor raporlarının alınmasına yardımcı oluruz.

Müvekkilimiz ile birlikte dilekçe hazırlar ve Aile Mahkemesine dava istemiyle başvuruda bulunuruz.

Müvekkilimiz adına süreci takip eder ve doğru hamleler yaparak davayı sorunsuz sonuçlandırmayı amaçlarız.

Boşanma Avukatı İle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Gaziantep boşanma avukatı danışanın öyküsünü dinledikten sonra onunla birlikte hazırladığı boşanma davası dilekçesi ile birlikte Aile Mahkemesine başvuruda bulunur. Daha sonra süreci başından sonuna dek takip eder.

Boşanma Davaları Ne Kadar Sürer?

Anlaşmalı boşanma davaları bazen neredeyse tek celsede bile sonuçlanabiliyorken çekişmeli boşanma davaları ortalama olarak 1 yıl kadar sürebilir.

Gaziantep Boşanma Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Gaziantep en iyi boşanma avukatı olarak verdiğimiz hizmetler şu şekildedir:

• Boşanma davaları ile ilgili danışmanlık hizmeti
  • Boşanma davası dilekçesi hazırlanması hizmeti
  • Boşanma davası başvurusu yapılması hizmeti
  • Mahkemede gerekli belgelerin temin edilmesi konusunda takip hizmeti
  • Dava takibi hizmeti
  • Tarafların anlaşmalı boşanabilmesi için arabuluculuk hizmeti

Boşanma Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Gaziantep’te En İyi Boşanma Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Gaziantep hukuk bürosu olarak sayısız boşanma davası tecrübemizle sizlere hizmet vermeye hazırız.

Boşanma Avukatı Ne Yapar?

Gaziantep Boşanma avukatı kişilerin evlilik aktinin sonlandırması ile ilgili davalarda hukuki danışmanlık ve dava takibi hizmeti sunar ve sürecin hukuka uygun bir şekilde sonuçlandırılmasına ön ayak olur.

Boşanma Davalarında Yetkili Ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Boşanma davalarında yetkili mahkeme Aile Mahkemesidir.