Gaziantep ceza ve ağır ceza avukatı

Gaziantep ağır ceza avukatı 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ile 5271 sayılı Ceza Muhakemeleri kanunu uyarınca, toplumun güvenliğini bozan, toplumda korku ve panik sebep olan suçların faillerinin cezalandırılması için hukuk mücadelesi veren kişidir.

Ağır ceza suçları kişilerin hayatını etkileyecek büyük cezalarla sonuçlanmaktadır. Bu sebeple iftiraya uğramış olan masum kişilerin de cezaya maruz kalmaması için ceza avukatları savunmasını gerçekleştirmektedir.

TCK Madde 1- (1) Ceza Kanununun amacı; kişi hak ve özgürlüklerini, kamu düzen ve güvenliğini, hukuk devletini, kamu sağlığını ve çevreyi, toplum barışını korumak, suç işlenmesini önlemektir. Kanunda, bu amacın gerçekleştirilmesi için ceza sorumluluğunun temel esasları ile suçlar, ceza ve güvenlik tedbirlerinin türleri düzenlenmiştir.

Kanunda belirlendiği üzere bir suçun türk ceza kanununa göre suç olduğunu bilmemek mazeret sayılamaz. Çünkü suç olarak belirlenen eylemler zaten ahlak ve etik dışı eylemlerdir. Dolayısıyla bu eylemlerin suç olduğu bilinmese dahi yapılmaması gerekir.

TCK Madde 4- (1) Ceza kanunlarını bilmemek mazeret sayılmaz.

Ceza ve Ağır Ceza Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Gaziantep ceza ve ağır ceza avukatı Türk ceza kanunu mevzuatı bilgisine hakim olan ve ceza davalarına bakan avukatlardır. Bu avukatlar kimi zaman suçluyu cezalandırmak üzere mesleğini icra ederken kimi zaman da müvekkilinin masumiyetini kanıtlamaya çalışır.

Gaziantep ceza avukatı aynı zamanda kişilerin anayasal haklarını da korumayı amaç edinir. Türk ceza kanununa göre herkes kanun önünd eşittir ve eşit değerlendirmeye tabi tutulmalıdır.

TCK Madde 3- (1) Suç işleyen kişi hakkında işlenen fiilin ağırlığıyla orantılı ceza ve güvenlik tedbirine hükmolunur. (2) Ceza Kanununun uygulamasında kişiler arasında ırk, dil, din, mezhep, milliyet, renk, cinsiyet, siyasal veya diğer fikir yahut düşünceleri, felsefi inanç, milli veya sosyal köken, doğum, ekonomik ve diğer toplumsal konumları yönünden ayrım yapılamaz ve hiçbir kimseye ayrıcalık tanınamaz.

Gaziantep ceza ve ağır ceza avukatı baktığı davaları şu şekilde sıralayabiliriz:

Ceza Davaları

Ceza davaları ağır ceza davalarına kıyasla daha hafif suç sayılabilecek ceza konularını içerir. Bunlar; şiddet, alıkoyma, taciz, kaçakçılık, tehdit, eziyet, şantaj, hırsızlık, dolandırıcılık, güveni kötüye kullanma, sahtekarlık, cumhur başkanına hakaret, kumar oynatma, halkı kin ve nefrete sürükleme, yalancı şahitlik gibi konularda işlenen suçlar ile ilgili davalardır.

Ağır Ceza Davaları

10 yıldan fazla ceza ile sonuçlanan dava konuları ağır ceza davalarının alanına girmektedir. Bunlar; tecavüz, kasten adam öldürme, terör, uyuşturucu, zimmete para geçirme, nitelikli dolandırıcılık, pedofili, casusluk, rüşvet gibi konularda işlenen suçlar ile ilgili davalardır.

Bazı durumların sağlanması durumunda ceza sorumluluğu kalkabilir veya azalabilmektedir. Bu durumları ve ilgili kanun maddlerini şu şekilde sıralayabiliriz:

Meşru savunma ve zorunluluk hali

Madde 25- (1) Gerek kendisine ve gerek başkasına ait bir hakka yönelmiş, gerçekleşen, gerçekleşmesi veya tekrarı muhakkak olan haksız bir saldırıyı o anda hal ve koşullara göre saldırı ile orantılı biçimde defetmek zorunluluğu ile işlenen fiillerden dolayı faile ceza verilmez.

Haksız tahrik durumunun varlığı

Madde 29- (1) Haksız bir fiilin meydana getirdiği hiddet veya şiddetli elemin etkisi altında suç işleyen kimseye, ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası yerine onsekiz yıldan yirmidört yıla ve müebbet hapis cezası yerine oniki yıldan onsekiz yıla kadar hapis cezası verilir. Diğer hallerde verilecek cezanın dörtte birinden dörtte üçüne kadarı indirilir.

Amirin Veya Üstün Emrini Yerine Getirmek Suretiyle Suç İşlemiş Olma Durumu

Madde 24- (1) Kanunun hükmünü yerine getiren kimseye ceza verilmez. (2) Yetkili bir merciden verilip, yerine getirilmesi görev gereği zorunlu olan bir emri uygulayan sorumlu olmaz. (3) Konusu suç teşkil eden emir hiçbir surette yerine getirilemez. Aksi takdirde yerine getiren ile emri veren sorumlu olur. (4) Emrin, hukuka uygunluğunun denetlenmesinin kanun tarafından engellendiği hallerde, yerine getirilmesinden emri veren sorumlu olur.

Madde Etkisinde Olma Durumu

Madde 34- (1) Geçici bir nedenle ya da irade dışı alınan alkol veya uyuşturucu madde etkisiyle, işlediği fiilin hukuki anlam ve sonuçlarını algılayamayan veya bu fiille ilgili olarak davranışlarını yönlendirme yeteneği önemli derecede azalmış olan kişiye ceza verilmez.

Yaş Faktörü

Madde 31- (1) Fiili işlediği sırada oniki yaşını doldurmamış olan çocukların ceza sorumluluğu yoktur. Bu kişiler hakkında, ceza kovuşturması yapılamaz; ancak, çocuklara özgü güvenlik tedbirleri uygulanabilir.

Korkutma ve Tehdit Sebebiyle Suçun İşlenmesi

Madde 28- (1) Karşı koyamayacağı veya kurtulamayacağı cebir ve şiddet veya muhakkak ve ağır bir korkutma veya tehdit sonucu suç işleyen kimseye ceza verilmez. Bu gibi hallerde cebir ve şiddet, korkutma ve tehdidi kullanan kişi suçun faili sayılır.

Akıl Hastalığı Faktörü

Madde 32- (1) Akıl hastalığı nedeniyle, işlediği fiilin hukuki anlam ve sonuçlarını algılayamayan veya bu fiille ilgili olarak davranışlarını yönlendirme yeteneği önemli derecede azalmış olan kişiye ceza verilmez. Ancak, bu kişiler hakkında güvenlik tedbirine hükmolunur.

Ceza ve ağır ceza davalarının dayanağı olan kanun metinlerini detaylı incelemek için, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5237.pdf bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Gaziantep’de Ceza ve Ağır Ceza Avukatı Hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Gaziantep ceza ve ağır ceza avukatı olarak müvekkilimizin bize başvurduğu günden davanın sonuçlandığı güne kadar yanında oluruz. Müvekkilimizin dava süreci boyunca her türlü anayasal hakkını gözetiriz. Müvekkilimizin sessiz kalma hakkını ya da ifad hakkını kullanmasına ön ayak oluruz.

İlk derece mahkemesinin verdiği karar sonucunda gerekli gördüğümüz durumlarda istinaf ve temyiz talebiyle başvurumuzu gerçekleştiririz.

Ceza ve Ağır Ceza Avukatı İle Ceza Davası Nasıl Açılır?

Ceza ve ağır ceza davaları başvuru ile değil savcının hazırlamış olduğu iddianame ile birlikte açılmaktadır. Mağdur olan kişiler suç duyurusunda bulunur ve şikayetçi olur. Savcılık dosyayı inceledikten sonra iddianame hazırlar ve dava açılır.

Ceza Davaları Ne Kadar Sürer?

Ceza davalarında delillere ulaşılabilmesi ve dolayısıyla suçun kanıtlanabilirliği çok önemlidir. Bu sebeple davanın süresi de delillere ulaşabilme, tanıkların dinlenebilmesine, dava dosyasının ne kadar komplike olduğuna göre değişiklik göstermektedir. Ceza ve ağır ceza davalarının pek çok farklı sebebi olabildiğindn bu soruya genel geçer bir cevap vermek doğru olmayacaktır.

Gaziantep Ceza ve Ağır Ceza Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Gaziantep en iyi ceza ve ağır ceza avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• İfade alınması süreci işlemleri
  • Kişinin sessiz kalma hakkının kullandırılması
  • Ceza hukuku danışmanlık hizmeti
  • Dava takibi hizmeti
  • İstinaf ve temyiz başvurusu hizmeti
  • İstinaf ve temyiz davası takibi
  • Mahkemeye sunulacak belgelerin temin edilmesi

• SIKÇA SORULAN SORULAR

Ceza ve Ağır Ceza Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Gaziantep’de En İyi Ceza ve Ağır Ceza Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Gaziantep hukuk bürosu olarak ceza ve ağır ceza davaları ile ilgili her türlü konuda sizlere hukuki hizmet sağlamaya hazırız. Bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Ceza ve Ağır Ceza Avukatı Ne Yapar?

Gaziantep Ceza ve ağır ceza avukatı; ceza veya ağır ceza davalarına bakan, müvekkilinin haklarını gözeten ve davanın adalete uygun bir şekilde sonuçlanabilmesi için mesleğini eksiksiz bir şekilde icra edn avukattır.

Ceza Davalarında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Ceza davalarında görevli mahkeme; ceza mahkemeleri, ağır ceza mahkemeleri ve yargıtaydır.