GAZİANTEP bilişim avukatı

Gaziantep Adliyesi içinde bilişim suçlarının ve anlaşmazlıklarının konu olduğu hukuki süreçlerle ilgilenen avukatlara Gaziantep bilişim avukatı denir. Gaziantep avukat kadroları arasında bilişim hukukunda uzman avukatların savunmasını üstlendiği bilişim suçları, gündelik dilde:

• Siber suçlar
  • Elektronik suçlar,
  • İnternet suçları,
  • Sosyal medya suçları,

Gibi farklı tabirlerle anılabilmektedir.  Bilişim sistemlerinin dahil olduğu suçlar:Bilişim Alanında Suçlar” ana başlığı altında TCK içinde 243. ve 246. arasında dört madde halinde düzenlenmiştir.

Gaziantep Bilişim Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Gaziantep bilişim avukatı, bilgi, birikim ve uzmanlık açısından bilişim hukuku alanında deneyim sahibi bir hukukçu olarak tanımlanabilir. TCK 243/244/245/246 maddeleri tarafından hukuki dayanak oluşturulan davalarda müvekkillerinin çıkarlarını ve haklarını müdafi olarak savunur.

Bilişim sistemlerinde görülen artışlardan kaynaklı olarak GAZİANTEP hukuk bürosu avukatları içinde bilişim avukatları tarafından üstlenilen davaların çeşitliliği bir hayli çoktur.

Bir suçun; teknolojik cihazlar ve dijital sistemler vasıtasıyla işlenen suç olarak sayılması için aşağıdaki araçların kendisiyle ya da vasıtasıyla işlenmesi gerekir;

• POS cihazları,
  • Uygulamalar ve programlar,
  • Bilgisayar türleri,
  • Akıllı telefonlar ya da tabletler.

Bu kıstasın dışında davaları teker teker başlık halinde sıralamak mümkün olmasa da davalara konu olan hususlar kabaca şu şekilde listelenebilir:

• Dijital veri hırsızlığı,
  • Sosyal medya platformlarında hakaret ya da küfretmek, tehdit etmek,
  • Mail, kısa mesaj, telefon araması gibi yöntemlerle dolandırıcılık,
  • Siber savaş suçları veya siber terörizm,
  • Bilişim sistemlerine zarar verecek programlar yüklemek,
  • Banka ve kredi kartlarının rıza dışı kullanılması,
  • Yasalarla yasaklanmış aygıtların, yazılımların ve teknolojilerin kullanılması,
  • Kurum ya da kişilerin bilgisayarına virüs bulaştırmak,
  • Zararlı dijital sistemler ve cihazlar üretmek.

Unutulmamalıdır ki dava içerikleri değişiklik gösterebilir ancak Gaziantep en iyi bilişim avukatı olmak, bilişim hukuku içinde görülecek bütün dava türlerini üstlenebilme fırsatı sunar.

Gaziantep ’de Bilişim Avukatı Hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Su Hukuk Bürosu olarak bilişim suçlarında müvekkillerimize en iyi hizmeti sunabilmek için:

• Teknolojik gelişmeleri ve bilişim sistemlerini takip ediyoruz,
  • Bilişim davaları için gelen müvekkillerimizden vekalet alıyoruz,
  • Bilişim hukuku alanındaki kanun değişikliklerini anında müvekkillerimiz ile paylaşıyoruz,
  • Sosyal medya ve internette kişilik haklarını ve tüzel hakları ihlal eden içeriklerin kaldırılmasını sağlıyoruz,
  • Gerekli dava açma işlemlerini başlatıyor ve yürütüyoruz,
  • Zaten bir dava süreci içinde bize müvekkillerimizin hukuki süreçlerine müdahil oluyoruz,
  • Delillerin usule uygun biçimde mahkemeye sunulması ve toplanması aşamalarında yardımcı oluyoruz.

Bütün bunlara ek olarak müvekkillerimizi adına gerekli makamlara itirazlar iletebiliyoruz. İlk derece mahkeme kararlarını, temyiz ve istinaf süreçlerine götürüyoruz.

Gaziantep Bilişim Avukatı ile Bilişim Davası Nasıl Açılır?

Bilişim hukuku avukatlarıyla bir dava açabilmek adına ilk olarak vekalet işlemleri tamamlanmalıdır. Sonrasında bilişim avukatları ve müvekkiller ortaya çıkan suç unsurunun dijital delillerini toplamak için beraber çalışır. Herhangi bir ortamda size edilmiş küfür veya tehdit niteliğindeki SMS, yorum, mail ya da DM mesajları bu kanıtlar arasında en sık görülenlerdir. Bu noktada belirtmek gerekir ki; Suça kanıt kabul edilebilecek mesaj ve iletişim kayıtlarının tamamen silinip gitmeden önce delil olarak dosyada yer alması bir hayli mühimdir. Her şey tamamlandığında avukatınız sizin için Cumhuriyet Savcılığı’na dilekçe yazarak dava talebini iletir.

Bilişim Davaları Ne Kadar Sürer?

Bilişim davaları diğer dava çeşitlerine nispeten kısa sürmeleriyle bilinirler. Bu durumun kaynağı dijital yollarla işlenen suç kanıtlarının kolay bulunabilmesi ve uzun süre saklanabilmesidir. Ayrıca kanıt niteliğindeki kayıtlara ulaşmak, kolayca alınacak bir tek mahkeme kararıyla hızlı biçimde gerçekleşir.

Adalet Bakanlığı’nı paylaştığı güncel bilgiler doğrultusunda bilişim davaları ortalama 300- 400 gün arasında bitiyor görünmektedir.  Fakat bir çok dış etken ve adli tatil gibi farklı durumlar bu süreleri daha uzun ya da daha kısa kılabilmektedir.

Gaziantep Bilişim Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Su Hukuk Bürosu içinde çalışan bilişim hukuku uzmanı avukatlarımız, bu alanda ihtiyaç duyulan bütün hizmetleri titiz ve disiplinli bir biçimde yerine getirebilmektedir. En çok hizmet sunduğumuz başlıca konu başlıkları şu biçimde listelenebilir:

• Telif haklarının korunması,
  • Kredi ve banka kartı dolandırıcılıklarında zararın tazmini,
  • Sahte (fake) sosyal medya profillerinin kapatılması,
  • Kişilik haklarına saldıran içeriklerin internetten kaldırılması,
  • Yasa dışı internetten kumar suçları,
  • KVKK metinlerinin yazılması ve kanun değişiklerinin takibi,
  • Elektronik imza ve benzeri alanlarda hukuki danışmanlık,
  • Patent işlemleri,
  • Çeşitli lisansların alınması,
  • Herhangi bir bilişim suçunda savunmanın hazırlanması,
  • Spesifik konu başlıklarında bilişim hukuku gelişmelerinin takibi ve aktarımı.

SIKÇA SORULAN SORULAR:

Gaziantep avukatı ücretleri ne kadar?

Bilişim hukuku alanındaki avukat hizmet bedelleri değişiklik gösterebilmektedir. Bir KVKK metninin hazırlanması ile dolandırıcılık suçunun dava süreçlerini takip etmek arasında önemli ücret farklılıkları olabilir. Ancak Türkiye Barolar Birliği tarafından yayınlanan avukatlı ücreti asgari bedeli alt sınır kabul edilir ve ücretler daha düşük tutulamaz.

Gaziantep ‘de en iyi bilişim avukatını nasıl bulabilirim?

Su Hukuk Bürosu olarak uzman ve tecrübeli bilişim avukatlarımız vasıtasıyla her zaman yardıma hazırız.

Gaziantep bilişim avukatı ne yapar?

Bilişim avukatı ifade alma ve sorgulama aşamalarında müvekkillerinin haklarını savunur. Delillerin derlenmesi, tanıkların duruşmada dinlenmesi veya bilir kişi raporlarının talep edilmesi benzeri aşamalarda yardımcı olur ve gerekli işlemleri yapar. Bilişim davalarındaki ilk kararların tekrar değerlendirilmesi için itirazlarda bulunur, temyiz ve istinaf süreçlerini başlatabilir.

Bilişim davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Bilişim suçunun içeriği ve etkilenen mağdurlar doğrultusunda bu davalarda hangi mahkemenin görevli sayılacağı değişiklik gösterebilir. Ayrıca isnat edilen suçun gerektirdiği ceza süreleri de görevli mahkemenin belirlenmesinde önemlidir. Bilişim davaları TCK içinde düzenlendiği için asıl görevli mahkemeler; Asliye Ceza Mahkemeleri ve Ağır Ceza Mahkemeleri içinde bulunan uzman bilişim mahkemeleridir. On seneden aşağıda istenilen hapis cezaları ya da yalnızca para cezaları istenilen suçlar; Uzman Asliye Ceza Bilişim Mahkemeleri içinde görülür. Savcılık tarafından on yıl ve üstü ceza istenen suçlar da ise Uzman Ağır Ceza Bilişim Mahkemeleri görevlidir. Yetkili mahkemeler suçun işlendiği ve / veya mağdurun ikamet ettiği yerin mahkemeleri olabilir.