Gaziantep miras avukatı

Gaziantep miras avukatı Türk medeni kanununda belirlenen hak ve sorumluluklar ışığında miras davalarına bakan ve kişilerin miras haklarını gözeten avukattır.

Miras Avukatı Nedir Ve Hangi Davalara Bakar?

Miras avukatı miras davalarına bakan avukattır. Kişiler iki şekilde miras hakkına sahip olabilirler. Bunlardan ilki murise yakınlığı sebebiyle yasal mirasçısı olan kişilerdir. Yasal mirasçılar murisin eşi, çocukları, annesi, babası, kardeşleri, dedesi ve büyükannesidir.

Bir diğeri ise muris tarafından mirasçı olarak belirlenen atanmış mirasçılardır. Atanmış mirasçılar kişi olabileceği gibi kurum da olabilmektedir. Fakat muris yasal mirasçılarının alacağı paydan hukuken belirlenmiş olan sınır üzerinde tasarrufta bulunarak, atanmış olan mirasçısına miras bırakamaz.

Miras avukatının baktığı davaları şu şekilde sıralayabiliriz:

• Tereke tespiti davası
  • Reddi miras davası
  • Muris muvazaası davası
  • İzalei Şuyu davası
  • Tenkis davası

Tereke Tespiti Davası

Tereke ölen bir kimseden kalan her şey manasına gelmektedir. Bu bağlamda tereke tespiti davaları kişilerin ölen yakınlarının üzerindeki her türlü taşınır/taşınmaz mal varlığı, banka hesapları, borçları öğrenebilmek için açılan davalardır.

Bazen muris ile mirasçı uzun süredir görüşmüyor olabilir yahut diğer mirasçılar bazı mal varlıklarını saklıyor olabilir. Bu gibi durumlarda kişilerin alacağı miras haklarının tehlikeye düşmemesi için tereke tespiti davası son derece önem taşır. Kişiler bir miras avukatı ile birlikte asliye hukuk mahkemesine dava başvurusu gerçekleştirerek tereke tespiti talebinde bulunabilirler.

Reddi Miras Davası

Kimi durumlarda murisin bırakmış olduğu borç mirasından daha fazla olabilmektedir. Bu gibi durumlarda mahkeme otomatik olarak reddi miras davası açar. Kişiler de murisin ölümünden sonraki üç ay içerisinde reddi miras davası için başvuruda bulunmalıdır.

Kişilerin muris ile küs olması gibi durumlarda da reddi miras istemiyle mahkemeye başvurduğu görülmektedir. Yasal mirasçı olan kişilerin mirası almak için mahkemeye başvurmasına gerek yoktur çünkü murisin ölümünden sonra mal varlığı otomatik olarak yasal mirasçıya geçer, fakat mirası reddetmek için dava yoluna gidilmesi mecburi bir eylemdir.

TMK Madde 605-Yasal ve atanmış mirasçılar mirası reddedebilirler. Ölümü tarihinde miras bırakanın ödemeden aczi açıkça belli veya resmen tespit edilmiş ise, miras reddedilmiş sayılır.

TMK Madde 609- Mirasın reddi, mirasçılar tarafından sulh mahkemesine sözlü veya yazılı beyanla yapılır.

TMK Madde 606- Miras, üç ay içinde reddolunabilir.

Muris Muvazaası Davası

Muris olan kişi bazen yasal mirasçılarından mal kaçırmak niyeti ile üzerindeki mal varlığını usülsüz yollarla başkasına devredebilir. Bu gibi durumlarda yasal mirasçı olan kişiler muris muvazaası iddiası ile dava açabilmektedir.

İzale-i Şuyu Davası

Bazen taşınmaz mallar ortak olarak miras kalabilmektedir. Örneğin bir tarla ya d ev dört mirasçıya ortaklaşa miras kalabilir. Kişiler bu taşınmaz ile ilgili ortak bir karara varamadıklarında ortaklığı sonlandırmak ve kendi payını almak niyetiyle izalei şuyu davası açabilirler.

Mahkemenin verdiği karar doğrultusunda bahse konu olan taşınmaz mirasçı sayısı kadar kişiye bölünebilir yahut satılmak suretiyle karşılığında alınan para mirasçılara pay edilebilir.

TMK Madde 698- Hukukî bir işlem gereğince veya paylı malın sürekli bir amaca özgülenmiş olması sebebiyle paylı mülkiyeti devam ettirme yükümlülüğü bulunmadıkça, paydaşlardan her biri malın paylaşılmasını isteyebilir.

TMK Madde 699- Paylaşma, malın aynen bölüşülmesi veya pazarlık ya da artırmayla satılarak bedelinin bölüşülmesi biçiminde gerçekleştirilir.

Tenkis Davası

Yasal mirasçıların dokunulamayacak miras hakkına saklı pay denmektedir. Muris atanmış mirasçılara miras bırakırken yasal mirasçılarının saklı payı üzerind tasarrufta bulunamaz. Bu gibi durumlarda yasal mirasçıların tenkis davası açma hakkı bulunmaktadır.

Madde 506- Saklı pay aşağıdaki oranlardan ibarettir: 1. Altsoy için yasal miras payının yarısı, 2. Ana ve babadan her biri için yasal miras payının dörtte biri, 3. (Mülga: 4/5/2007-5650/2 md.) 4. Sağ kalan eş için, altsoy veya ana ve baba zümresiyle birlikte mirasçı olması hâlinde yasal miras payının tamamı, diğer hâllerde yasal miras payının dörtte üçü.

Miras davalarının dayanağı olan Türk Medeni Hukuku hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.4721.pdf daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Gaziantep’de Miras avukatı Hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl vermektedir?

Gaziantep hukuk bürosu olarak danışanlarımızı miras hukuku konusunda bilgilendirir ve danışmanlık hizmeti veririz,

Danışanımızla birlikte vasiyetname hazırlanması işleminde rol alırız,

Danışanımızın talep ve şikayetlerini dinleyerek uygun davayı belirleriz,

Müvekkilimizle birlikte dava dilekçesi hazırlar ve ilgili mahkemeye başvuruda bulunuruz,

Tereke tespiti, Muris muvazaası, Reddi Miras, Tenkis ve İzale-I Şuyu davaları için başvuru gerçekleştirir ve yasal sürecin takipçisi oluruz.

Miras Avukatı ile Miras Davası Nasıl Açılır?

Gaziantep miras avukatı danışanının öyküsünü dinledikten sonra hangi dava ile mahkemeye başvuruda bulunulacağını belirler ve bir hukuki yol haritası çizer. Daha sonra müvekkili ile birlikte dava dilekçesini hazırlayarak mahkemeye dava başvurusunda bulunur.

Miras Davaları Ne Kadar Sürer?

Her davada olduğu gibi miras davalarında da tarafların karşılıklı itiraz süreçleri davanın süresini ve seyrini etkilemektedir. Miras davaları için ortalama sonuçlanma süresi 730 gündür. Gaziantep miras avukatı sürecin daha hızlı ve sağlıklı sonuçlanabilmesi için etkin rol oynar.

Gaziantep Miras Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Gaziantep en iyi miras avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Taraflar arasında arabuluculuk hizmeti
  • Miras hukuku danışmanlık hizmeti
  • Vasiyetname hazırlanması hizmeti
  • Veraset ilamının alınması hizmeti
  • İntikal hizmeti
  • İzale-I Şuyu davası takibi hizmeti
  • Reddi miras davası takibi hizmeti
  • Tereke tespit davası takibi hizmeti
  • Muris Muvazaası davası takibi hizmeti
  • Tenkis Davası takibi hizmeti

Miras Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Gaziantep’de En İyi Miras Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Gaziantep hukuk bürosu olarak miras konusundaki her türlü hak arayışınızda alanında yetkin avukat meslektaşlarımızla birlikte hizmet vermeye hazırız

Miras Avukatı Ne Yapar?

Miras avukatı müvekkilinin miras haklarını gözetir, gerekli durumlarda miras davasına başvuruda bulunur ve dava takibi yapar, vasiyetname hazırlar.

Miras Davalarında Yetkili Ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Miras davalarında görevli mahkeme Sulh Hukuk Mahkemeleridir.