Gaziantep tazminat avukatı

Tazminat davaları kişilerin uğradığı maddi veya manevi zararların tazminini sağlayabilmek amacıyla açılan davalardır. Gaziantep tazminat avukatı ise Türk borçlar kanunu mevzuatınca tazminat davalarına bakan avukattır.

Hukuken bir kişiye haksız fiil sonucu mağduriyet yaşatma durumu ona borçlu olmak gibidir. Yani zarar veren kişi mağduriyet yaşattığı kişiye borçlu konumuna düşer.

Tazminat davaları pek çok sebeple ortaya çıkabilir. Örneğin bir işyerinde bir yıldan fazla çalışan işçi haksız bir sebeple işten çıkarılırsa kıdem tazminatı davası açarak zararının tazmin edilmesini isteyebilir. Benzer şekilde iş yerinde işverenin önlem almaması ya da sorumluluklarını yerine getirmemesi sebebiyle sakatlanan işçi de tazminat davası açabilir.

Tazminat Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Gaziantep tazminat avukatı tazminat davaları mevzuatına ve beraberinde tazminat davalarıyla ilişkideki pek çok hukuk mevzuatına hakim olan kişidir. Tazminat istemiyle dava açılabilecek bazı eylemleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• İş kazası sebebiyle açılan tazminat davası
  • Meslek hastalığı sebebiyle açılan tazminat davası
  • Kıdem tazminatı istemiyle açılan tazminat davası
  • Malpraktis yani doktor hatası sebebiyle açılan tazminat davası
  • Boşanmalardaki tazminat davası
  • Sözleşmelerin feshedilmesi ile ilgili tazminat davası
  • Trafik kazası sebebiyle açılan tazminat davası
  • Özel hayatının gizliliğinin ihlal edilmesi sebebiyle açılan tazminat davası
  • Destekten yoksun kalma sebebiyle açılan tazminat davası
  • Telif sebebiyle açılan tazminat davası

Tazminat davalarını haksız eylemin kişide ortaya çıkardığı zararın türüne göre maddi tazminat davaları ve manevi tazminat davaları olarak ikiye ayırmaktayız.

Maddi Tazminat Davaları

Kişiye madden zarar veren konuları kapsayan tazminat davalarıdır. Örneğin trafikte alkol alarak araç kullanmak suretiyle birinin arabasına ya da dükkanına maddi zarar verecek bir kaza gerçekleştirmek maddi tazminat davasının konusudur.

Maddi tazminat davaları genelde kişilerin zararının haksız fiili gerçekleştiren tarafca ödenmesine karar verilmesiyle sonuçlanır. Böyle bir ceza alan kişi mağduriyet yaşattığı tarafa borçlu sayılmaktadır. Fakat tazminat davalarında zarara uğrayan kişi bunu mahkemede kanıtlamakla yükümlüdür. Bu bağlamda her davada olduğu gibi tazminat davalarında da deliller oldukça önemlidir.

Eğer yukarıda bahsettiğimiz trafik kazası sonucu, bir kişinin bedensel bütünlüğüne zarar gelmişse haksız fiili gerçekleştiren taraf tedavi giderlerini de ödemekle yükümlüdür. Kişinin ölümü halinde yakınları tarafından destekten yoksun kalma sebebiyle de tazminat davası açılabileceği gibi cenaze giderleri de yine haksız fiili yapmış olan tarafca karşılanmalıdır.

MADDE 49- Kusurlu ve hukuka aykırı bir fiille başkasına zarar veren, bu zararı gidermekle yükümlüdür.

MADDE 50- Zarar gören, zararını ve zarar verenin kusurunu ispat yükü altındadır. Uğranılan zararın miktarı tam olarak ispat edilemiyorsa hâkim, olayların olağan akışını ve zarar görenin aldığı önlemleri göz önünde tutarak, zararın miktarını hakkaniyete uygun olarak belirler

MADDE 53- Ölüm hâlinde uğranılan zararlar özellikle şunlardır:

1. Cenaze giderleri.
  2. Ölüm hemen gerçekleşmemişse tedavi giderleri ile çalışma gücünün azalmasından ya da yitirilmesinden doğan kayıplar.
  3. Ölenin desteğinden yoksun kalan kişilerin bu sebeple uğradıkları kayıplar.

Manevi Tazminat Davası

Manevi tazminat davaları kişiye manevi olarak zarar veren durumlar söz konusu olduğunda açılan davalardır. Örneğin eşlerden birinin diğerine sadakatsizlik yapması, aldatması, psikolojik ya da fiziksel şiddet uygulaması manevi tazminat davalarının konusudur.

Benzer şekilde bir kişiyi alıkoymak, özgürlüğünü kısıtlamak, tacizde bulunmak, bedensel bütünlüğüne ya da duyu organlarına zarar gelmesine sebep olmak da manevi tazminat davasının konusudur.

MADDE 56- Hâkim, bir kimsenin bedensel bütünlüğünün zedelenmesi durumunda, olayın özelliklerini göz önünde tutarak, zarar görene uygun bir miktar paranın manevi tazminat olarak ödenmesine karar verebilir. Ağır bedensel zarar veya ölüm hâlinde, zarar görenin veya ölenin yakınlarına da manevi tazminat olarak uygun bir miktar paranın ödenmesine karar verilebilir.

MADDE 57- Gerçek olmayan haberlerin yayılması veya bu tür ilanların yapılması ya da dürüstlük kurallarına aykırı diğer davranışlarda bulunulması yüzünden müşterileri azalan veya onları kaybetme tehlikesiyle karşılaşan kişi, bu davranışlara son verilmesini ve kusurun varlığı hâlinde zararının giderilmesini isteyebilir.

MADDE 58- Kişilik hakkının zedelenmesinden zarar gören, uğradığı manevi zarara karşılık manevi tazminat adı altında bir miktar para ödenmesini isteyebilir.

Tazminat davalarının dayanağı olan Türk borçlar kanunu hakkında,

https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6098.pdf  daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Gaziantep’de Tazminat Avukatı Hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Gaziantep tazminat avukatı olarak kişilerin uğradıkları zarar ile eşdeğer olarak zararın karşılığının tazmin edilebilmesi için titiz bir şekilde çalışırız.

Danışanımızın öyküsünü dinler ve tazminat hukuku konusunda onu bilgilendiririz

Danışanımızla birlikte dava dilekçesi hazırlar ve Asliye Hukuk Mahkemesine başvuruda bulunuruz

Bütün süreci en başından sonuna kadar takip eder ve lehimize olan sonuca ulaşmaya çabalarız

Tazminat Avukatı Ile Tazminat Davası Nasıl Açılır?

Gaziantep tazminat avukatı danışanından davaya sebep olan konuyu dinledikten sonra danışanını süreç hakkında bilgilendirir ve yönlendirir. Daha sonra danışan ile birlikte tazminat davası dilekçesi hazırlanır. Eğer belge ve deliller varsa bunlar da dilekçenin ekine eklenerek dava istemiyle Asliye Hukuk Mahkemesine teslim edilir.

Tazminat Davaları Ne Kadar Sürer?

Tazminat davalarında zararı veren kişinin suçlu olduğunu kanıtlamak ve belgelemek önemlidir. Bu sebeple bu gibi belgeleri mahkemeye sunmak ve Gaziantep tazminat avukatı ile birlikte hareket etmek süreci hızlandıracaktır.

Tazminat davaları pek çok farklı hukuk alanı ile ilişkili olduğundan net bir süre vermek doğru olmayacaktır.

Gaziantep Tazminat Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Gaziantep en iyi tazminat avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Dilekçe hazırlanması hizmeti
  • Dava başvurusu hizmeti
  • Gerekli bilgi ve belgelerin temin edilmesi süreci
  • Tazminat hukuku alanında danışmanlık hizmeti
  • Hastaneden alınacak raporlar ile ilgili işlemler
  • Mala gelen zararlarda hasar raporları ile ilgili işlemler
  • Dava takibi hizmeti

Tazminat Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Gaziantep’de En İyi Tazminat Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Gaziantep avukat olarak tazminat hukuku ile ilgili her türlü hukuk mücadelenizde hizmet vermeye ve sizlerle birlikte sürecin en yakın takipçisi olmaya hazırız.

Tazminat Avukatı Ne Yapar?

Gaziantep tazminat avukatı müvekkili adına tazminat davası sürecini takip eder ve gerekli prosedürlerin doğru şekilde uygulanabilmesi için müvekkilini bilgilendirir.

Tazminat Davalarında Yetkili Ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Tazminat davalarında görevli mahkeme Asliye Hukuk Mahkemesidir.