Gaziantep vergi avukatı

Gaziantep vergi avukatı 3475 sayılı Vergi Usul Kanunu, 799 sayılı Damga Vergisi Kanunu ve 1009 sayılı Gider Vergileri Kanunu mevzuatına hakim olan ve vergi davalarına bakan avukattır.

Vergi kanunen vatandaşların devlete ödemekle mükellef olduğu paradır. Vatandaşların bir ürün satın alırken üründen belli bir oranda dvlete vergi öderler. Devlet de bu vergilerle vatandaşa vermekle sorumlu olduğu hizmeti gerçekleştirir.

Fakat usulsüzlük yaparak vergi kaçırmak, vergiyi geciktirmek, verginin belirsiz kalması için şirket defterlerini tutmamak gibi eylemler kanunen vergi suçunu oluşturur.

TCA 73. Madde : Herkes, kamu giderlerini karşılamak üzere, mali gücüne göre, vergi ödemekle yükümlüdür. Vergi yükünün adaletli ve dengeli dağılımı, maliye politikasının sosyal amacıdır.

Gaziantep vergi avukatı da uzmanlığı gereği, oluşan bu vergi suçları sonucu açılan davalara bakar.

Gaziantep Vergi Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Gaziantep vergi avukatı adli vergi suçu ya da idari vergi suçu sonucu açılan davalara bakan avukattır.

Adli vergi suçu; vergi kaçırmak ya da vergide kaçakçılık yapmak sonucu oluşan suçtur ve adli vergi suçu işleyen kişileri hapis cezası ile yargılanır.

İdari vergi suçu ise; vergiyi eksik yatırmak ya da geç yatırmak sonucu oluşur. İdari vergi suçu işleyen kişiler para cezası ile yargılanır.

Gaziantep en iyi vergi avukatının bakmakta olduğu davaları şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Uzlaşma Başvurusundan Sonra Açılan İptal Davası
  • Genel ve Özel Usulsüzlük Cezasına Karşı İtiraz ve İptal Davası
  • Doğrudan İptal Davası
  • İdari İtirazdan Sonra İptal Davası Açma
  • Gümrük Vergilerine İtiraz ve Gümrük Vergilerinin İptali Davaları
  • Vergi Ceza İhbarnamesine İtiraz Davaları
  • Yürütmenin Durdurulması Davaları
  • Vergi Ziyaı Cezası Davaları

Gümrük Vergilerine İtiraz ve Gümrük Vergilerinin İptali Davaları

Gümrük vergileri ile ilgili 4458 sayılı Gümrük kanununa göre ülke gümrük sınırlarından geçen taşıtlar gümrük kontrolünden geçmek ve vergi vermek zorundadır. Bu sorumlulukları yerine getirmeyen kişi kanunen suç işlemiş ve vergi kaçırmış sayılır.

Madde 4 – Gümrük idareleriyle muhatap olan kişiler bu Kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararnameleri ile bunlara dayanılarak çıkarılan mevzuat hükümlerine uymak; gümrük idarelerinin gerek bu Kanunda gerek diğer mevzuat hükümlerine göre yapacağı gözetim ve kontrollere tabi olmak; bu idarelerin kendi adına veya başka idareler nam veya hesabına tahsil edeceği her tür vergi, resim, harç ve ücretleri ödemek veya bunların teminata bağlamak; mevzuat hükümlerinin uymayı zorunlu kıldığı her tür işlemleri yerine getirmekle sorumludurlar.

Gümrük vergisi ile ilgili itiraz davalarına kararın tebliğinden sonraki iki hafta içinde başvurulmalıdır. Kişiler başvuruyu varsa bir üst makama yoksa aynı makama yaparlar.

GÜMRÜK VERGİSİ Madde 242 – 1. Yükümlüler kendilerine tebliğ edilen gümrük vergileri, cezalar ve idari kararlara karşı tebliğ tarihinden itibaren onbeş gün içinde bir üst makama, üst makam yoksa aynı makama verecekleri bir dilekçe ile itiraz edebilir. 2. İdareye intikal eden itirazlar otuz gün içinde karara bağlanarak ilgili kişiye tebliğ edilir. 3. İtiraz dilekçelerinin süresi içinde yanlış makama verilmesi halinde, itiraz süresinde yapılmış sayılır ve idarece yetkili makama ulaştırılır. 4. İtirazın reddi kararlarına karşı işlemin yapıldığı yerdeki idari yargı mercilerine başvurulabilir.

Vergi Ceza İhbarnamesine İtiraz Davaları

Kişi vergi ihbarnamesinin haksız bir gerekçe ile, kanuna aykırı şekilde gerçekleştiğini ya da bahsi geçen vergiyi ödediğini iddia ediyorsa vergi ceza ihbarnamesine itiraz davası açabilir.

Bu dava üç şekilde açılır;

1. Doğrudan İptal Davası
  2. İdari İtirazdan Sonra İptal Davası Açma
  3. Uzlaşma Başvurusundan Sonra Açılan İptal Davası

Genel ve Özel Usulsüzlük Cezasına Karşı İtiraz ve İptal Davası

Vergi hukukuna göre genel usülsüzlük şirketlerin, iş yerlerinin ve vergi defteri tutmakla zorunlu kurumların vergi defterini tutmaması, veraset ve intikal vergisi beyannamelerinin zamanında verilmemesidir.

Özel usulsüzlük ise makbuz ve faturaların düzenlenmemesidir.

Bu iki usulsüzlük de kanunen suçtur. Kişinin genel usulsüzlük ya da özel usulsüzlük yapması halinde hakkında vergi davası açılır. Hakkında vergi davası açılan kişinin Genel ve Özel Usulsüzlük Cezasına Karşı İtiraz ve İptal Davası açma hakkı vardır.

Kişi öncelikle vergi dairesi ile uzlaşma yoluna gider ve daha sonra dilekçe ile mahkemeye başvuru gerçekleştirerek dava isteminde bulunur.

Vergi Usulü Kanunu Madde 353 – 1. Elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekenler de dâhil olmak üzere, verilmesi ve alınması icabeden fatura, gider pusulası, müstahsil makbuzu ile serbest meslek makbuzlarının verilmemesi, alınmaması, düzenlenen bu belgelerde gerçek meblağdan farklı meblağlara yer verilmesi, bu belgelerin elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekirken Maliye Bakanlığınca belirlenen zorunlu haller hariç olmak üzere kâğıt olarak düzenlenmesi ya da bu Kanunun 227, 231 ve 234 üncü maddelerine göre hiç düzenlenmemiş sayılması halinde; bu belgeleri düzenlemek ve almak zorunda olanların her birine, her bir belge için 240 (1.000) Türk lirasından aşağı olmamak üzere bu belgelere yazılması gereken meblağın veya meblağ farkının %10’u nispetinde özel usulsüzlük cezası kesilir.

Yürütmenin Durdurulması Davaları

Vergi idaresi tarafından kişiye para cezası verildiği durumlarda kişi yürütmenin durdurulması için dava açabilir. Dava süresince kişinin ödeyeceği para cezası ertelenir.

Vergi Ziyaı Cezası Davaları

Kişi vermekle mükellef olduğu vergiyi zamanında ödemezse hakkında vergi ziyai cezası davası açılır ve adli para cezasına çarptırılır.

Madde 341 – Vergi ziyaı, mükellefin veya sorumlunun vergilendirme ile ilgili ödevlerini zamanında yerine getirmemesi veya eksik yerine getirmesi yüzünden, verginin zamanında tahakkuk ettirilmemesini veya eksik tahakkuk ettirilmesini ifade eder.

Vergi davalarının dayanağı olan vergi usül kanunu hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=213&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=4 daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Gaziantep’de Vergi Avukatı Hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Gaziantep avukat olarak bizlere başvuran danışanlarımıza vergi hukuku ile ilgili danışmanlık hizmeti sağlarız,

Danışanlarımız ile birlikte dava dilekçesi hazırlanması ve dava başvurusu işlemlerini gerçekleştiririz

Müvekkilimizin yasal süreler içerisinde itiraz davası başvurularını gerçekleştiririz

Vergi dairesi ile müvekkilimiz arasında arabuluculuk hizmeti vererek uzlaşma yoluna gideriz

Sürecin en yakından takipçisi oluruz

Gaziantep Vergi Avukatı ile Vergi Davası Nasıl Açılır?

Gaziantep vergi avukatı danışanına vergi davası tebliğ edildiği tarihten sonraki bir ay içerisinde dava dilekçesi ile itiraz davası isteminde bulunur ve dava sürecini takip eder.

Vergi Davaları Ne Kadar Sürer?

Vergi davalarının süresi 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Madde 2’de belirlenmiştir. Bu maddeye göre vergi davaları sıraya göre alınarak görülür ve 6 ay içerisinde sonuçlanır.

Gaziantep Vergi Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Gaziantep en iyi vergi avukatı olarak verdiğimiz hizmetler şu şekildedir:

• Dava dilekçesi hazırlanması ve dava başvurusu hizmeti
  • Vergi hukuku danışmanlık hizmeti
  • Kişi ile vergi dairesi arasında arabuluculuk hizmeti
  • İptal davası başvurusu ve dava takibi hizmeti
  • İtiraz davası başvurusu ve dava takibi hizmeti

Vergi Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Gaziantep’de En İyi Vergi Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Gaziantep hukuk bürosu olarak danışanlarımıza vergi hukuku avukatlığı hizmeti sağlamakta ve vergi iptal/itiraz davası süreçlerinde davalarını yakından takip etmekteyiz. Detaylı bilgi ve danışmanlık hizmeti için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Vergi Avukatı Ne Yapar?

Vergi avukatı vergi usülü kanunu mevzuatınca danışanının vergi davalarını takip eder ve danışmanlık hizmeti sunar.

Vergi Davasında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Vergi davalarında görevli mahkeme Vergi Mahkemeleridir.