Gaziantep sigorta avukatı

Gerçek ya da tüzel kişiler ileride yaşanabilecek olası kaza, yangın, deprem, sel vb. gibi felaketlerde uğradıkları zararın tolere edilebilmesi için sigorta şirketlerine ya da acentalara belli aralıklarla ücret öderler. Gaziantep sigorta avukatı ise sigorta şirketi ile gerçek ya da tüzel kişiler arasındaki bu karşılıklı anlaşmada ortaya çıkan anlaşmazlıklarla ilgili mevzuat bilgisine hakim olan ve sigorta davalarına bakan avukattır.

Sigorta Avukatı Nedir Ve Hangi Davalara Bakar?

Gaziantep sigorta avukatı, sigorta şirketleri ile hizmet vermekte olduğu kişiler arasında ortaya çıkabilecek anlaşmazlıkları hukuki yollarla çözüme kavuşturmak amacıyla mesleğini icra eden avukattır.

Sigorta şirketleri ile gerçek ya da tüzel kişiler arasında bir sözleşme imzalanır. Bu sözleşme sonucunda kişi, sözleşme maddelerine ileride başına gelmesi olası durumlarla ilgili maddeler ekler. Bu tarz bir durumun yaşanması halinde de sigorta şirketi kişinin zararını tolere etmelidir.

Fakat bazen sözleşme maddelerinin birden fazla anlama gelebilir oluşu, açık seçik olmayışı ya da hukuka uygun şekilde düzenlenmemesi gibi durumlar şirketler ile kişiler arasında anlaşmazlıklara sebep olabilmektedir. Bu gibi durumlarda kişiler sigorta davası yoluyla haklarını arayabilirler.

MADDE 1401- (1) Sigorta sözleşmesi, sigortacının bir prim karşılığında, kişinin para ile ölçülebilir bir menfaatini zarara uğratan tehlikenin, rizikonun, meydana gelmesi hâlinde bunu tazmin etmeyi ya da bir veya birkaç kişinin hayat süreleri sebebiyle ya da hayatlarında gerçekleşen bazı olaylar dolayısıyla bir para ödemeyi veya diğer edimlerde bulunmayı yükümlendiği sözleşmedir.

Gaziantep en iyi sigorta avukatının baktığı davaları şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Can sigortası ile ilgili davalar
  • Zarar sigortaları ile ilgili davalar
  • Mesleki Sorumluluk Sigortası ile ilgili davalar
  • İşveren Sorumluluk Sigortası ile ilgili davalar
  • Ürün Sorumluluk Sigortası ile ilgili davalar
  • Sorumluluk sigortaları ile ilgili davalar
  • Mal sigortası ile ilgili davalar
  • Trafik kazaları ile ilgili davalar
  • KASKO ile ilgili davalar
  • Malpraktis (doktor hatası) ile ilgili davalar
  • Hayat sigortası ile ilgili davalar
  • Mesleki Sorumluluk Sigortası ile ilgili davalar
  • İşveren Sorumluluk Sigortası ile ilgili davalar
  • Ürün Sorumluluk Sigortası ile ilgili davalar
  • Mesuliyet sigortası ile ilgili davalar
  • Yangın sigortası ile ilgili davalar

Gaziantep’de Sigorta Avukatı Hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Gaziantep sigorta avukatı olarak öncelikle bize başvuran danışanımızın öyküsünü dinleriz. Uygun hukuki yolu ve konuyla ilgili sigorta davasını belirleriz.

Daha sonra müvekkilimizin sigorta sözleşmesini ve sözleşme maddelerini detaylı olarak inceleriz,

Müvekkilimiz ile karşı taraf arasında zorunlu arabuluculuk hizmetini gerçekleştiririz,

Uzlaşma yolunun yeterli gelmediği durumda dava yoluna gideriz,

Müvekkilimiz ile birlikte dava dilekçesi hazırlarız,

Davada gerekli olacak bilgi ve belgeleri temin ederiz,

Müvekkilimiz ile birlikte Asliye Hukuk Mahkemesine başvuruda bulunuruz,

Bütün süreci başından sonuna dek takip ederiz,

Kişilerin sigorta ile ilgili yasal haklarını korur ve gözetiriz,

Anlaşmazlıkların en baştan önüne geçebilmek için sigorta şirketleri ile kişiler arasındaki sigorta sözleşmesini düzenleriz.

Konuyla ilgili kanun maddeleri şu şekildedir:

MADDE 1409- (1) Sigortacı, sözleşmede öngörülen rizikonun gerçekleşmesinden doğan zarardan veya bedelden sorumludur. (2) Sözleşmede öngörülen rizikolardan herhangi birinin veya bazılarının sigorta teminatı dışında kaldığını ispat yükü sigortacıya aittir.

MADDE 1 – (1) Bu Kanunun amacı, ülkemiz sigortacılığının geliştirilmesini sağlamak, sigorta sözleşmesinde yer alan kişilerin hak ve menfaatlerini korumak ve sigortacılık sektörünün güvenli ve istikrarlı bir ortamda etkin bir şekilde çalışmasını temin etmek üzere bu Kanuna tâbi kişi ve kuruluşların, faaliyete başlama, teşkilât, yönetim, çalışma esas ve usûlleri ile faaliyetlerinin sona ermesi ve denetlenmesine ilişkin hususlar ve sigorta sözleşmesinden doğan uyuşmazlıkların çözümlenmesine yönelik olarak sigorta tahkim sistemi ile ilgili usûl ve esasları düzenlemektir. (2) Türkiye’de faaliyet gösteren sigorta şirketleri, reasürans şirketleri, Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği, aracılar, aktüerler ile sigorta eksperleri bu Kanun hükümlerine tâbidir.

Sigorta davalarının dayanağı olan sigortacılık kanunu hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.5684.pdf daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Gaziantep Avukatı İle Sigorta Davası Nasıl Açılır?

Sigorta davası açacak kişiler öncelikle uzlaşma yoluna gitmeli ve Gaziantep sigorta avukatından arabuluculuk hizmeti almalıdır. Daha sonra Gaziantep sigorta avukatı ile birlikte hazırlanan dava dilekçesi ile birlikte Asliye Hukuk Mahkemesine dava istemiyle başvuruda bulunulmalıdır.

Gaziantep hukuk bürosu olarak güncel sigorta hukuku mevzuatını ve sigorta davaları ile ilişkili diğer hukuk mevzuatlarını takip ederiz. Müvekkilimizin anayasal haklarının ihlale uğramaması için bütün bir süreci titiz bir şekilde izleyerek ve etkin rol alarak mesleğimizi icra ederiz.

Sigorta Davası Ne Kadar Sürer?

Emsal davalara bakılacak olursa sigorta davaları 1.5 ila 3 yıl arasında sürmektedir. Fakat bu davalar pek çok alan ile ilişkili olduğundan davanın süresi de değişkenlik gösterebilir.

Gaziantep Sigorta Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler?

Gaziantep en iyi sigorta avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Sigorta şirketleri ile gerçek veya tüzel kişiler arasında arabuluculuk hizmeti,
  • Sigorta hukuku danışmanlık hizmeti,
  • Dava dilekçesi hazırlanması hizmeti,
  • Dava başvurusu işlemi,
  • Harç işlemleri,
  • Dava takibi hizmeti,
  • Gerekli belgelerin incelenerek mahkemeye sunulması hizmeti,
  • Sigorta sözleşmelerinin hukuka uygun bir şekilde hazırlanması hizmeti,
  • Sigorta alacağının tahsili için icra dairesine başvuru işlemi,
  • Prim tahsili,
  • Kaza ya da doğal afet gibi olaylarda zararın tespit edilmesi ile ilgili işlemler,
  • Sigorta sözleşmeleriyle ilgili fesih işlemleri,
  • Hayat sigortası tazminat davası
  • Mal sigortası tazminat davası
  • Trafik kazası sigortası tazminat davası

Sigorta Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Ücret bilgisi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gaziantep’de En İyi Sigorta Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Gaziantep hukuk bürosu olarak sigorta hukuku mevzuatına hakim avukat meslektaşlarımızla sigorta davalarınızda sizlere yardımcı olmaya hazırız. Detaylı bilgi ve danışmanlık hizmeti için bizimle iletişime geçiniz.

Sigorta Avukatı Ne Yapar?

Sigorta avukatı sigorta şirketleri ile gerçek ya da tüzel kişiler arasında ortaya çıkan anlaşmazlıklara hukuki yollarla çözüm arar.

Sigorta Davalarında Yetkili Ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Sigorta davalarında görevli mahkeme Asliye Ticaret Mahkemesidir.