Gaziantep cinayet suçu davası avukatı

Gaziantep Adliyesi içinde cinayet suçunun isnat edildiği davalarda görev alan Gaziantep avukat kadrolarına Gaziantep cinayet suçu davası avukatı denilmektedir. Bu hukukçular, Gaziantep hukuk bürosu avukatları içinde TCK üzerine uzmanlık ve tecrübe sahibi avukatlardır. Türk Ceza Kanunu ve Ceza Muhakemeleri Kanunu bağlamında cinayet suçu ve onunla ilintili tüm suçlamalarda, müvekkillerinin müdafisini üstlenir ve masum olanların masumiyetini kanıtlamaya çaba gösterir. Cinayet suçu halk arasından adam öldürme suçu olarak da anılmaktadır.

Cinayet Suçu Davası Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

5237 sayılı Türk Ceza Kanunu içinde 81. ve 82. Maddeler kapsamında düzenlenen cinayet suçu sebebiyle açılan davalarda avukatlık hizmeti sunan hukukçulara cinayet suçu avukatı denir. Gaziantep en iyi cinayet suçu davası avukatı; Savunma merci olarak soruşturma ve kovuşturma süreçlerinde müvekkillerine nezaret eder, onların haklarını ve menfaatlerini savunur. Ceza ve ağır ceza davalarının neredeyse bütün çeşitlerinde müdafilik görevini üstlenebilir.

Cinayet suçu avukatı sıfatıyla baktığı davalar arasında en sık görülen başlıklar şu biçimde maddelenebilir:

• Çocuk, kadın ve yaşlılara karşı cinayet,
  • İnfial ya da cinnet cinayeti,
  • İhmalden kaynaklı ölümlerin cinayet olarak kovuşturulduğu süreçler,
  • Alt soy, üst soy ya da yan soy cinayetleri,
  • Taammüden cinayet,
  • Namus cinayeti,
  • Canavarca hislerle insan öldürme,
  • Töre yüzünden cinayet
  • Bıçak veya silahla cinayet,
  • Kamu görevlisi öldürmek,
  • Kamu görevlilerinin işlediği cinayet.

Gaziantep ’de Cinayet suçu avukatı hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl vermektedir?

Su Hukuk Bürosu içinde çalışan ceza ve ağır ceza davalarında uzman avukatlar vasıtasıyla, cinayet suçu ile ilintili bütün hukuki meselelerde müvekkillerimize yardımcı olabilmekteyiz. Adam öldürme davalarında müvekkillerimizin çıkarları ve haklarını savunabilmek için disiplinli ve titiz bir çalışma yürütürüz. Suçlamaya maruz kalan müvekkillerimizin masumiyet hallerini ispatlamak için ihtiyaç duyulan kanıtların toplanması ve dava dosyasına usule uygun biçimde eklenmesi konularında yardımcı oluruz. Sorgulama aşamasının usule uygun yürütülmesi için çaba gösterir, ifade verme süreçlerinde müvekkillerimize nezaret ederiz. Suçlu bulunan ve infazı kesinleşen müvekkillerin de hakları olduğunu unutmadan müdafilik makamını üstleniriz. İnfaz kurumlarındaki müvekkillerimizi ziyaret eder, cezaevi koşullarının iyileştirilmesi için çaba gösteririz.

Delillerin tekrar değerlendirilmesi, şahitlerin mahkemede dinlenilmesi ve bilir kişi raporu gerekliliği gibi taleplerde bulunur ve gerekli hallerde itirazlar yaparız. İtirazların karara bağlanana kadar takibini yürütürüz.  Temyiz ve istinaf süreçlerini de başlatabiliriz.

Cinayet Suçu Davası Avukatı ile Cinayet Suçu Davası Nasıl Açılır?

Cinsel saldırı, yaralama gibi suçların da dahil olduğu “vücut bütünlüğüne karşı işlenen suçlar” başlığında cinayet suçları en ağır cezalarla yargılanan kategoriye girer. Ölüme neden olan suç fiilleri; bütün ceza davaları ve ağır ceza davaları gibi kamu davası olarak ele alınmaktadır. Haliyle cinayet suçlarında dava açmak sadece Cumhuriyet Savcılığı tarafından mümkündür. Savcılık makamının bir cinayet davası açmak için suç işlendiğine dair bir şüphe ya da kanıt olması gereklidir. Bir insan öldürme suçu Savcılık tarafından iki farklı şekilde öğrenilerek dikkate alınabilir.

İlkinde savcılık kendi imkanları dahilinde suçu öğrenerek davayı başlatır. İkinci durumda ise bir şikâyet veya ihbarla suçtan haberi olarak davayı açabilir. Dava açılmadan önce savcılık bir iddianame hazırlamalıdır. Sonrasında emniyet güçleri; sanık, şüpheli sıfatındaki kişi veya kişileri göz altına almaktadır. Bu göz altı işlemi sadece bir tedbir niteliğindedir ve suç kesinleşip hükme varılmadıkça hapis cezası anlamına gelmemektedir. Dava açıldıktan sonra sırasıyla soruşturma ve kovuşturma süreçleri yürütülür.

Cinayet Suçu Davaları Ne Kadar Sürer?

Cinayet suçu davalarının sonuçlanma süresi ortalama olarak bir yıl olarak belirtilebilir. Fakat;

• İfade ve sorgulama,
  • Soruşturma ve kovuşturma,
  • Kanıtların derlenmesi,
  • Şahitlerin duruşmada dinlenilmesi,

Ve benzeri aşamalarda yaşanan farklı durumlar bahsi geçen süreleri uzatabilmektedir.

Gaziantep Cinayet Suçu Davası Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Cinayet suçlamalarında sanık ve şüpheli sıfatındaki şahıslar için uzun süreli hapis cezaları gibi ağır yaptırımlar istenebilir. Dolayısıyla cinayet davalarında bütün detaylar, cezanın niteliği ve süresi bağlamında önemle mütalaa edilmelidir.  Mütalaa sonrası:

• Masumiyet halinin kanıtlanmasına,
  • Suçun kesinliği hükmedilen durumlarda hafifletici sebeplerin tespit edilmesine,
  • Tahrik indirimi gibi taleplere,
  • Suça isnat edilen ve cezayı ağırlaştıran asılsız niteliklerin araştırılmasına,

Yardımcı olabiliriz. Öldürme fiilinin konu olduğu davalarda en baştan sonuca kadar müvekkillerimize eşlik eder, hukuki destek sağlarız. İfade verirlerken yanında bulunur, savunmaya uygun ifade vermeleri için çaba gösteririz. Savunma evraklarını eksiksiz ve sonuç odaklı hazırlar, usule uygun biçimde mahkemeye ibraz ederiz. Gerekli ve davayı ilgilendiren yasaların takibini üstleniriz. Vekaletini üstlendiğimiz davalarda; duruşmalara katılır taleplerde ve itirazlarda bulunuruz.

Cinayet avukatı ücretleri ne kadar?

Düzenli olarak Türkiye Barolar Birliği tarafından yayınlanan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi içindeki asgari tutarların altında kalmamak koşuluyla cinayet davalarında avukatlık ücretleri serbest usulle belirlenebilir. Dava dosyası mütalaa edilmeden ortalama bir ücret belirlemek mümkün değildir

Gaziantep ‘de en iyi cinayet suçu avukatını nasıl bulabilirim?

Su hukuk bürosu içinde yer alan ceza hukukunda tecrübeli avukatlarımız ve uzman ceza hukukçularımız ile cinayet suçu davalarında hem sanık hem de müşteki / mağdur sıfatındaki bütün müvekkillere yardıma hazırız.

Cinayet avukatı ne yapar?

Cinayet avukatı, sanık konumundaki kişilerin haklarını ve çıkarlarını korur, masum şüphelilerin masumiyetini ispat etmeye uğraşır. Hukuki süreçlerin her birinde vekaleten bulunabilir. Davaya dair gerekli hazırlıkları yapar ve duruşmalar için yol haritası çıkarır. İtiraz, başvuru ve talep dilekçeleri yazar ve yetkili mercilere ibraz eder.

Cinayet davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Cinayet davalarında suçun meydana geldiği yerdeki mahkemeler yetkili kılınmıştır. Suçun olduğu bölgedeki mahkemeler arasında ağır ceza mahkemeleri ilk önce gelmek üzere sulh ceza mahkemeleri ve asliye ceza mahkemeleri gibi mahkemeler de görevli tayin edilebilir.