Gaziantep ticaret avukatı

Gaziantep ticaret avukatı, Türk Ticaret Kanunu’nun temel alındığı hukuki süreçlerde ve davalarda uzmanlık sahibi tecrübeli bir hukukçudur. Halk arasında; iş avukatı, şirket avukatı gibi tabirlerle de ifade edilebilir. Gaziantep Adliyesi içinde ticaret hukuku alanındaki davaları üstlenir.

Ticaret Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Gaziantep en iyi ticaret avukatı, ticaret faaliyetlerinin hukuki çerçevedeki statülerini, haklarını ve sınırlılıklarını en iyi bilen hukukçular arasındadır. Ticaret kurumu olarak tüzel kişilerin ve ticaret yapan şahısların çıkarlarını savunmak ve iddia edilen ticari suçlamalara karşı müdafi olmakla sorumlu avukattır. Gaziantep avukat kadroları arasında ticaret avukatlarının özellikle baktığı davalar kendi içlerinde geniş bir çeşitlilik gösterse de bütün dava konuları üç ana başlıkta toplanabilir:

• Mutlak ticaret davaları,
  • Nispi ticaret davaları,
  • Üçüncü kısım ticari davalar.

Bu genel başlıklar altında en sık görülen dava konuları şu şekilde maddelenebilir:

İflas davaları,

• Firmalara suç isnat edilen davalar,
  • Finansal kiralama davaları,
  • Yolcu ve kargo taşımacılığı davaları,
  • Firmanın çalışanlarıyla arasındaki davaları,
  • Şirket alacaklarının tahsili,
  • Fatura, senet, çek ya da bono gibi belgelerden doğan icra davaları.

Gaziantep’te Ticaret Avukatı Hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl vermektedir?

Gaziantep hukuk bürosu çalışanlarımız ve ticaret hukukunda uzman kadrolarımız ile;

• Şahıs ticaretleri,
  • Limitet şirketler (LTD. ŞTİ.)
  • Komandit şirketler,
  • Anonim şirketler (A.Ş)

dahil olmak üzere ticaret hukuku başlığı altında değerlendirilebilen tüm hukuki süreçlerde müvekkillerimizin haklarını korumak için çaba harcıyoruz ve çıkarlarını gözetiyoruz. Dava başlatılmadan önce vekalet işlemlerini tamamlıyoruz. Dava açmanın gerekmediği hususlarda hukuki danışmanlık sağlıyoruz ve uzlaşmazlıklarda arabulucu rolünü üstlenebiliyoruz.

Su hukuk bürosu olarak müvekkillerimizin yaşadığı manevi ya da maddi zararlar için ivedilikle tazminat davası açıyor ve ticari faaliyetlere zarar tedbirleri geliştirebiliyoruz. Adil kontratların yazılması, şirketlerin sermaye arttırım süreçleri ve e ticaret metinlerinin hazırlanması konularında tam ve hatasız hukuki destek sağlayabiliyoruz.

Gaziantep Ticaret Avukatı ile Ticaret Davası Nasıl Açılır?

Ticaret hukukunda tecrübe sahibi bir avukat vasıtasıyla ticaret davası açabilmek vekalet vererek oldukça kolaydır. Vekaletin hemen arkasından açılmak istenen davanın detayları ve tarafları bağlamında görevli ve yetkili mahkemelere dilekçeler iletilerek dava aşaması başlatılır.

Sonrasında mahkemeden tensip zaptı çıkması beklenir. Tensip zaptı çıktıktan sonra ön araştırma duruşması yapılır. ilk duruşma bir kere düzenlenir ve adında olduğu gibi taraflar arasındaki anlaşmazlıklar araştırılarak, ticari ilişkilerindeki durum tespit edilir ve yargılama süreci başlar.

Ticaret Davaları Ne Kadar Sürer?

Ticaret hukuku kapsamındaki herhangi bir davada dosya incelenmeden süre belirtmek neredeyse imkansızdır. Dosya mütalaası sonrasında; dava taraflarının sayısı, davaya konu olan ticaretin değer miktarı, kanıt yetmezliği ya da sözleşmelerden kaynaklanan karmaşık durumlar dava sonuçlandırma sürelerini etkiler. Yine de beklenmedik durumlar dışarıda bırakıldığında bir ticaret davasının ortalama üç yüz gün ile dört yüz gün arasında sonuçlandığı iddia edilebilir.

Gaziantep Ticaret Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Su Hukuk Bürosu olarak ticaret davalarıyla ilgili bütün süreçlerde ve hukuki danışmanlık gereksinimlerinizde alanında tecrübe sahibi uzman avukatlarımızla sağlamayacağımız bir hizmet bulunmamaktadır. Ticaret avukatlığı bağlamında verdiğimiz başlıca hizmetler şu şekilde sıralanabilir:

• Ticaret sözleşmelerinden kaynaklanan davaların takibi,
  • Haczedilen taşınmazların nakde çevrilme işlemleri,
  • Firmalara kayyım atanması davaları,
  • Personeller tarafından firmalara açılan iş ve işçi davaları,
  • İstirdat davaları,
  • Menfi tespit davaları,
  • İflas ilan edilmesi ve sürecin yönetilmesi,
  • Ticaret sözleşmelerinin hazırlanması,
  • Suç isnat edilen tüzel kişiliklerin savunulması,
  • Herhangi bir suç karşısında mağduriyetten oluşan maddi ve manevi zararlarının tazmini,
  • İcra aşamalarını yürütmek,

Ticaret avukatı ücretleri ne kadar?

Türkiye Barolar Birliği tarafından her yıl güncellenen avukatlık ücretleri asgari tarifesindeki hizmet bedellerinden düşük olmamak kaydıyla ticaret avukatlarının ücretleri serbest usulle belirlenir. Hukuki danışmanlık hizmetleri ile vekaleten müdafilik ücretleri arasında önemli bir fark olabilmektedir.

Gaziantep ’de en iyi ticaret avukatını nasıl bulabilirim?

Su hukuk bürosu olarak ticaret hukuku davalarında yılları bulan tecrübelerimiz ve uzman ticaret hukukçusu avukat kadrolarımızla her zaman yardıma hazırız.

Ticaret avukatı ne yapar?

Ticaret hukuku avukatları, ticaret eylemini gerçekleştiren bütün kişi ve firmalara vekaleten hizmet verebilir. Ticaret hukuku kapsamındaki kontratlar, finansal belgeleri gibi evrakları düzenleyebilir. Ön görülemeyen hukuki sorunlara karşı tedbirler sağlar. Duruşmalara katılır, müvekkillerinin zararlarını tazmin etmeye çalışır, savunma makamını üstlenir ve hukuki danışmanlık verebilir. Müvekkillerinin haklarını korur ve bazı hukuki uzlaşmazlıklarda taraflar arasında hakemlik rolünü üstlenerek arabuluculuk yapabilir.

Ticaret davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

6102 sayılı Ticaret Kanunu’nun 5/1 içinde belirtildiği üzere ticaret davalarında ve ticari nitelikteki hukuki süreçlerin hepsinde Asliye Ticaret Mahkemesi görevli kılınmıştır. Ek olarak yetkili mahkemeler; davalı ile davacı arasında uyuşmazlığa neden olan bir kontrat içinde farklı bir hüküm bulunmadığı müddetçe davalı olunan firma merkezinin olduğu bölgedeki ya da davalı şahsın ikamet ettiği yerdeki mahkemelerdir.