Gaziantep uyuşturucu suçu davası avukatı

Gaziantep uyuşturucu suçu davası avukatı Türk ceza kanunu uyarınca suç sayılan uyuşturucu üretme ve ticaretini yapma suçu dolayısıyla yargılanan kişilerin davalarına bakmaktadır.

Türk ceza kanununun amacı kanunun birinci maddsinde şöyle ifade edilmiştir:

Madde 1- (1) Ceza Kanununun amacı; kişi hak ve özgürlüklerini, kamu düzen ve güvenliğini, hukuk devletini, kamu sağlığını ve çevreyi, toplum barışını korumak, suç işlenmesini önlemektir. Kanunda, bu amacın gerçekleştirilmesi için ceza sorumluluğunun temel esasları ile suçlar, ceza ve güvenlik tedbirlerinin türleri düzenlenmiştir.

Bu bağlamda uyuşturucuyu üretmek ve ticaretini yapmak kanunen suçtur. Bu suç Türk ceza hukukunda kamu sağlığına karşı işlenen suçlar kapsamına girer. Uyuşturucu maddeler isminden de anlaşılacağı üzere insan zihnini uyuşturan ve doğru ile yanlışı seçebilme kabiliyetini ortadan kaldıran çok güçlü uyarıcılardır.

Uyuşturucu maddelerin yayılması halinde toplumda suç işleme oranı artış gösterebilir, uyuşturucudan ölen kişi sayısı artabilir ve insanlar daha sağlıksız bir beden ve zihin ile hayatlarını sürdürmek durumunda kalabilir.

Öyle ki, uyuşturucu maddeye ulaşabilmek amacıyla suç işleyen hatta madde etkisindeyken sevdiklerine kalıcı şekilde zarar veren, öldüren sayısız emsal olay bulabiliriz.

Elbette bu tarz etkilere sahip olan, kamu sağlığını ve güvenliğini tehdit eden, insanların ölümlerine ve suç işlemesine yönelik uygun ortamı hazırlayan bir maddenin üretilmesi ve satılarak üzerinden para kazanılması çok ciddi bir suç olacaktır.

Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Gaziantep uyuşturucu suçu davası avukatı Türk Ceza Kanununun üçüncü bölümünde yer alan kamu sağlığına karşı suçlar kapsamında uyuşturucu suçu davalarına bakan avukattır.

Uyuşturucu suçu davalarının mevzuatını oluşturan kanun maddeleri şu şekildedir:

Uyuşturucu veya uyarıcı maddeleri üreten, ithalat veya ihracatını gerçekleştireren ülke sınırları içerisine sokan veya dışarı satan kişi 20 ila 30 yıl arasında hapis cezası ile yargılanır.

Madde 188- (1) Uyuşturucu veya uyarıcı maddeleri ruhsatsız veya ruhsata aykırı olarak imal, ithal veya ihraç eden kişi, yirmi yıldan otuz yıla kadar hapis ve ikibin günden yirmibin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.

Üretilen uyuşturucu maddenin başka bir ülkeye ihraç edilmesi durumunda ihraç edilen ülkede verilen ceza Türkiyede uyuşturucu madde ihracatı suçu dolayısıyla verilecek cezadan mahsup edilir.

Madde 188- (2) Uyuşturucu veya uyarıcı madde ihracı fiilinin diğer ülke açısından ithal olarak nitelendirilmesi dolayısıyla bu ülkede yapılan yargılama sonucunda hükmolunan cezanın infaz edilen kısmı, Türkiye’de uyuşturucu veya uyarıcı madde ihracı dolayısıyla yapılacak yargılama sonucunda hükmolunan cezadan mahsup edilir.

Ülke sınırları içerisinde uyuşturucu madde üreten, satan, depolayan, satılmasına yardımcı olan kişi en az on yıl hapis cezası ve yirmi bin gün adli para cezası ile cezalandırılır. Uyuşturucu maddenin çocuklara satılması durumunda ceza en az on beş yıla çıkar.

Madde 188- Uyuşturucu veya uyarıcı maddeleri ruhsatsız veya ruhsata aykırı olarak ülke içinde satan, satışa arz eden, başkalarına veren, sevk eden, nakleden, depolayan, satın alan, kabul eden, bulunduran kişi, on yıldan az olmamak üzere hapis ve bin günden yirmibin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.(64)66 Ancak, uyuşturucu veya uyarıcı madde verilen veya satılan kişinin çocuk olması hâlinde, veren veya satan kişiye verilecek hapis cezası on beş yıldan az olamaz.

Bahsi geçen uyuşturucu maddelerin eroin, kokain, morfin, sentetik kannabinoid veya bazmorfin olması ve okul, yurt, hastane, kışla veya ibadethane gibi tedavi, eğitim, askerî ve sosyal amaçla toplu bulunulan bina ve tesislere 200 metreden yakın bir yerde üretilmesi cezayı yüzde elli oranında arttırır.

Madde 188- (4)

a) Yukarıdaki fıkralarda belirtilen uyuşturucu veya uyarıcı maddelerin eroin, kokain, morfin, sentetik kannabinoid ve türevleri veya bazmorfin olması,

b) Üçüncü fıkradaki fiillerin; okul, yurt, hastane, kışla veya ibadethane gibi tedavi, eğitim, askerî ve sosyal amaçla toplu bulunulan bina ve tesisler ile bunların varsa çevre duvarı, tel örgü veya benzeri engel veya işaretlerle belirlenen sınırlarına iki yüz metreden yakın mesafe içindeki umumi veya umuma açık yerlerde işlenmesi, hâlinde verilecek ceza yarı oranında artırılır.

Uyuşturucu madde imalathının üç veya daha fazla kişi tarafından yapılması durumunda ceza yüzde elli oranında, suç örgütü tarafından imalathının gerçekleşmesi halinde bir katı oranında arttırılır.

Madde 188- (5) Yukarıdaki fıkralarda gösterilen suçların, üç veya daha fazla kişi tarafından birlikte işlenmesi hâlinde verilecek ceza yarı oranında, suç işlemek için teşkil edilmiş bir örgütün faaliyeti çerçevesinde işlenmesi hâlinde, verilecek ceza bir kat artırılır.

Bir diğer taraftan uyuşturucu maddeyi kullanmak amacıyla temin eden kimse de 2 ila 5 yıl arasında hapisle yargılanır.

Madde 191- (1) Kullanmak için uyuşturucu veya uyarıcı madde satın alan, kabul eden veya bulunduran ya da uyuşturucu veya uyarıcı madde kullanan kişi, iki yıldan beş yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

Uyuşturucu suçu davalarının mevzuatını oluşturan Türk Ceza Kanununun 188-191. maddeleri hakkında detaylı bilgiye vermiş olduğumuz bu linkten https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.5237.pdf ulaşabilirsiniz.

Gaziantep’de Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı Hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Uyuşturucu suçu davaları savcılığın hazırlamış olduğu iddaname ile açılmaktadır.

Gaziantep uyuşturucu suçu avukatı olarak müvekkilimizin ifade alınması ve sorgu işlemlerinde yanında olur ve anayasal haklarını gözetiriz.

Müvekkilimizin dava esnasında savunmasını gerçekleştiririz

Cumhuriyet savcılığının delillere ulaşma, soruşturma ve kovuşturma aşamalarında etkin rol oynarız

Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı İle Uyuşturucu Suçu Davası Nasıl Açılır?

Uyuşturucu suçu davaları avukat ile açılmaz. Bu davalar ceza kanunu kapsamına girer ve savcılığın hazırlamış olduğu iddaname ile açılır.

Uyuşturucu Suçu Davaları Ne Kadar Sürer?

Uyuşturucu suçu davalarının süresi ortalama 1 yıl olarak öngörülmektedir. Fakat çeşitli sebeplerle bu süre uzayabilir.

Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Gaziantep en iyi uyuşturucu suçu avukatı olarak verdiğimiz hizmet şu şekildedir:

• Kişilerin sessiz kalma ve öz savunma haklarının kullandırılmasını sağlamak
  • Dava sürecinde takip hizmeti sağlamak
  • Savcılığın soruşturma ve kovuşturma sürecine müdahil olarak hukuki hizmet sağlamak
  • Suçun delillendirilmesini sağlamak
  • Müvekkilimize müdafilik hizmeti sağlamak

Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Gaziantep’de En İyi Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı Nasıl Bulabilirim?

Gaziantep hukuk bürosu olarak bütün hukuk alanlarında olduğu gibi uyuşturucu suçu davalarında da hizmet vermekteyiz. Bizlerle iletişime geçebilirsiniz.

Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı Ne Yapar?

Uyuşturucu suçu avukatı kişilerin savunmasını gerçekleştirir, yasal süreci takip eder ve yasal haklarını gözetir.

Uyuşturucu suçu davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Uyuşturucu suçu davalarında yetkili ve görevli mahkeme Ağır Ceza Mahkemesidir.