Gaziantep icra avukatı

Gaziantep Adliyesi içinde çalışan Gaziantep avukat kadroları arasında icra hukukunda uzmanlık ve deneyime sahip olan hukukçulara Gaziantep icra avukatı denilmektedir.  İcra hukuku, borçlu ve alacak ilişkilerini düzenleyen, ödenmeyen borçların tazmini için hukuki müeyyide ve yöntemler sunan bir hukuk dalıdır. Gaziantep en iyi icra avukatı veya avukatları; borcu davaya taşıyarak, yargı kararları ve emniyet güçleri gibi dayanaklardan yardım alarak, borçlu tarafın mal varlıklarına haciz işlemi düzenlerler.

Gaziantep İcra Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Gaziantep hukuk bürosu ihtiyaçlarında icra avukatı gereksinimleri görece daha çok sayıda ortaya çıkabilmektedir. İcra avukatları bir borç için dava açmadan önce de arabuluculuk yaparak borçlu ve alacaklıların mutabakata varmasını sağlayabilir. Ancak borcun tahsili için dava açma zorunluluğu doğduğu taktirde vekaleten müvekkillerinin işlemlerini yürütebilir. 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu kapsamında ele alınan hukuki uzlaşmazlıklarda vekaleten duruşmalara katılabilir ve danışmanlık hizmeti sunar. Hukuki danışmanlık ve davaları konu başlığı çok çeşitli olabilir ancak temelde şu içeriklerle ilgilenirler:

• İhalenin feshi davaları,
  • İcra davaları ve icraya itiraz davaları,
  • Karşılıksız çek davaları,
  • Menfi tespit davaları,
  • Tasarrufun iptali davaları,
  • İstirdat davaları,
  • İflas ve iflasa itiraz davaları,
  • Menfi tespit davaları.

Gaziantep ’de İcra Avukatı Hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Su Hukuk Bürosu olarak, icra ve haciz konularında hukuki danışmanlık ve vekaleten dava yürütme süreçleri olarak iki ana kategoride farklı hizmet türlerinin her birini sunabiliyoruz. İcraya konu borçların olduğu dosyaları dava sürecine götürmeden önce taraflar arasında irtibat oluşturmaya çalışırız ve dava sürecine gitmeden uzlaştırıcı rolünü üstlenebiliriz.  Yine de bir uzlaşıya varılamayan hususlarda, alacaklıların borçlarını geri alabilmesi adına İcra Müdürlüğü aracılığıyla icra takibini vakit kaybetmeden yürürlüğe sokabiliriz.

Dava aşamalarında ihtiyaç duyulan;

• Gerekli dilekçelerin hazırlanması,
  • Yetkili makamlara başvuruların yapılması,
  • Aleyhte kararlara itiraz edilmesi,
  • Dosyayı temyiz ve istinafa taşımak,

Ve benzeri bütün işlemleri titiz ve disiplinli şekilde üstleniriz. Müvekkillerimizin haklarının geniş kapsamlı korunmasını sağlar ve menfaatleri doğrultusunda hukuki aşamalarda yardımcı oluruz. İcra davalarının takibini alırız ve alacaklı tarafların zarara uğramayacak biçimde borç tahsilini sağlarız.

Gaziantep İcra Avukatı ile İcra Davası Nasıl Açılır?

Su hukuk bürosu bünyesindeki icra hukukunda uzman avukatlar yardımıyla bir icra davası başlatmak, sanılandan daha kolay olabilir ve kısa sürebilir. İlk başta icra avukatlarımızdan birisi vekaleti üstlenmelidir. Hemen arkasından istişare sonucunda hangi cinsten bir icra takibi başlatılacağı tespit edilir. Tercih edilecek icra türü doğrultusunda ihtiyaç duyulan evraklar derlenir ve usule uygun dosyalanır. Sonrasında avukatlarımız bahsi geçen evrakları yetkili makamlara ibraz ederek başvuruda bulunur. Bu aşama takip talebi ve ödeme emri gibi kararların çıkarıldığı aşamadır.

Bu adımı İcra Tevzi Bürosu takip eder ve buraya icra süreçlerinin başlatılabilmesi için harç ücreti ödenmelidir.  Harç ücreti, icraya konu olan alacağın bedeli oranında belirlenir. Bu adımdan sonra İcra Müdürlüğü’nün, borçlu tarafa ödeme emrini tebliğ etmesi beklenir. Borçlular, alacaklılara tanınan süre zarfında borçlarını ödemezlerse ya da bir karşı itiraz davası başlatmamışlarsa avukatlarımız eşliğinde icra takibine başlanır ve borçlunun ödemesi gereken bedel doğrultusunda taşınır ya da gayrimenkul mal varlıklarına haciz getirilerek borç tazmin edilir.

İcra Davaları Ne Kadar Sürer?

Hukuki zemine taşınmış icra dosyalarının karara bağlanması ve borcun tahsil edildiği süre arasında farklılık vardır. İcra dosyasının mahkemeden; icra takibi ve haciz kararı gibi hükümlere bağlanması on günde sonuçlanabilir. Fakat davanın açılarak, borçlu tarafa ödemesi gerektikleri bedelin tebliğ edilmesi gibi adımlardan ibaret olan bu süreç borcun tahsilini kapsamaz.

Nihayetinde borcun tahsili ya da icra edilecek mal varlıklarının tespit ve haczedilmesi beklenenden uzun zamanlar alabilir. Bahsi geçen zaman dilimi, borç ilişkisine giren taraflar arasındaki mutabakat ve anlaşmazlık statüsü doğrultusunda farklılık gösterecektir. Borçlu ve alacaklı arasındaki uzlaşmazlık yaşanan hususların niteliği ve çokluğu borç tahsil sürelerini oldukça uzatabilir. Bu noktada alanında uzman bir icra hukukçusu yardımıyla, ihtiyari arabuluculuk kurumuna başvurmak tarafların hepsi için yararlı olabilir.

Gaziantep İcra Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

İcra ve iflas hukuku alanında tecrübeli ve uzman icra avukatı kadrolarımızla, müvekkillerimiz için verdiğimiz hizmetlerden ana başlıklar şu şekilde maddelenebilir:

• Kira ve finans kontratlarından doğan borç takipleri,
  • Arabuluculuk hizmeti,
  • Çek takibi ve karşılıksız çek işlemleri,
  • Rehin ve ipotek malların satılarak paraya çevrilmesi,
  • Kredi ve leasing sözleşmelerinden kaynaklanan borçların tahsili,
  • İcra takibinin işleme konulması,
  • Haciz kararı çıkarma ve haciz sürecinin yönetilmesi,
  • İflas süreçlerinin yönetimi.

Yukarıdaki başlıkların yaygın ve genel kapsamlı olduğunu belirtmek gerekir. İcraya konu olabilecek bütün ihtiyaçlarınızda bu işlemlerin dışındaki hizmetleri de sunabilmekteyiz.

İcra Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

İcra avukatlarının hizmet bedelleri verdikleri hukuki danışmanlık ya da dava yönetimi gibi farklı hizmetler için değişiklik gösterebilir. Barolar Birliği tarafından senelik olarak güncellenen Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi içinde hizmet bedellerinin alt sınırları belirlenmiştir. Bu sınırların altında kalmamak koşuluyla ücretler serbest usulle belirlenebilir.  İcra avukatları sabit ücretlerin yanında bir icra dosyasındaki tahsil edilecek bedelin üstünden yüzdelik komisyon bedelleriyle de çalışılabilir.

Gaziantep ‘de En İyi İcra Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Su hukuk bürosu içinde çalışan tecrübeli ve icra hukuku uzmanı avukat arkadaşlarımızla her ihtiyacınız için yardımcı olabiliriz

İcra Avukatı Ne Yapar?

İcra avukatı, tarafların şahıs, kurum ve tüzel kişiler olabildiği; borç ilişkilerinin hukuki karşılıklarıyla ilgilenmektedir. Borç ilişkisi bulunan taraflar içinde hem alacaklı hem de borçlu kişilere hukuki destek sağlayabilir. İcra takip süreçlerini başlatır, ödeme emri çıkartır ve bazı dosyaları davaya taşımadan tarafları uzlaştırabilir. Müvekkillerinin haklarını müdafi eder. Borçların tazmini adına borçluların mal varlıklarını tespit eder. İpotek ve rehin durumlarına itirazlarda bulunur, ipotek kaldırma süreçlerinde yardımcı olabilir.

İcra Davasında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

İcra davalarında yetkili ve görevli mahkemeler kanunlarla belirtildiği üzere tayin edilir. Bu dava türünden açmak isteyen şahıslar ve tüzel kişiler icra fiilini yürütecek kurumların bulunduğu bölgenin mahkemelerine başvuruda bulunmalıdır. Eğer başka bir şehirdeki mallara haciz gerekiyor o bölgenin mahkemeleri yetkili kabul edilir.

Görevli mahkemeler bu yerin İcra Mahkemeleri olarak atanır. Dava dosyası doğrultusunda süreç İcra Hukuk Mahkemeleri ve İcra Ceza Mahkemeleri olarak iki farklı görevli mahkemeden birinde yürütülür. Fakat taraflar arasında imzalanan bir sözleşmede yetkili mahkemeleri belirten bir düzenleme bulunuyorsa, bahsi geçen borç için ancak sözleşmede yer alan mahkemeler yetkili kabul edilir.