Gaziantep emlak ve emlakçı avukatı

Gaziantep emlak ve emlakçı avukatı halk arasında; gayrimenkul avukatı ve tapu avukatı gibi farklı isimlerle de anılabilmektedir. Gaziantep en iyi emlak ve emlakçı avukatı çoğunluklar, Türk Medeni Kanunu içinde yer alan; Aile hukuku, kişiler hukuku, borçlar hukuku, miras hukuku ve eşya hukuku gibi başlıklar arasında eşya hukuku üzerine uzmanlık ve tecrübe sahibi avukatlar arasından bulunabilmektedir.

Bahsi geçen 4721 sayılı TMK, 22 Kasım 2001 tarihinde TBMM tarafından onaylanmış ve 1 Ocak 2002 itibariyle yürürlüğe girmiştir.

Gaziantep Emlak ve Emlakçı Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Gaziantep Adliyesi içinde Gaziantep avukat kadrolarının arasında eşya hukuku ve gayrimenkul anlaşmazlıkları üzerine çalışan hukukçulara emlak ve emlakçı avukatı denir. Emlak ve emlakçı avukatları, taşınmaz mülkiyetler olarak da adlandırılan emlakların konu alındığı hukuki uzlaşmazlıklar üzerine çalışır.

Arsa, dükkân ve ev gibi gayrimenkullerin, mülkiyet sahipleri ve kiracıları statüsündeki şahısların, taşınmazlar üstünden yaşadıkları çıkar çatışmalarına çözüm üretmek için çaba gösterirdir. Ek olarak alacaklıların alacaklarını alabilmeleri için borcunu ödemeyen borçluların emlaklarına haciz getirmek ve satışlarını üstlenmek gibi görevlerde bulunabilir.

Herhangi bir dava süreci söz konusu olmasa bile taşınmazların konu olduğu anlaşmazlıklarda hukuki danışmanlık ve hakemlik rolünü üstlenebilir. Eğer hali hazırda bir dava süreci devam ediyor ya da dava açma mecburiyeti ortaya çıkıyorsa; soruşturma ve kovuşturma gibi yargı süreçlerinin takip sorumluluğunu alabilirler. Emlak ve emlakçı avukatlarının bulunduğu bir Gaziantep hukuk bürosu, şu dava başlıklarının hepsiyle ilgilenebilir:

• Kira kontratlarından doğan uzlaşmazlıklar,
  • Haksız kira yükseltilmesi ve kira bedeli tespiti davaları,
  • İzaleyi Şüyu davaları,
  • Kamulaştırma davaları,
  • İpotek ve rehin süreçleri,
  • Ecri misil davaları,
  • Zilyetliğin korunması davaları,
  • İstihkak davaları,
  • Tasarrufun iptali talepleri,
  • Yolsuz tescil itirazları,
  • Geçit hakkı,
  • Kar irtifakı,
  • Gayrimenkul sermayelerin yönetimi,
  • El atmanın önlenmesi,
  • Ayıplı emlak davaları,
  • Ortaklığın giderilmesi,
  • Tahliye davaları,
  • Tapu tescili ve iptalleri,

Gaziantep ’de Emlakçı Avukatı Hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Su Hukuk Bürosu olarak, eşya hukuku ve gayrimenkul anlaşmazlıklarında deneyimli ve alanında uzman avukat kadrolarımızla bu hususta bütün hizmetleri eksiksiz olarak sağlayabilmekteyiz. Taşınmaz varlıkların konu olduğu bütün hukuki süreçlerde işe müvekkillerimizden vekalet alarak başlarız.

Sonrasında hukuki destek gerektiren, uzlaşmazlık ve çıkar çatışmasına neden olan mülkiyetler hakkında ihtiyaç duyacağımız bütün bilgileri ve delilleri toplayarak dosyayı mütalaa ederiz. Emlak ve emlakçı avukatı ihtiyaçlarında hem tüzel kişiler hem de gerçek şahıslar farklı tarafları oluşturabilmektedir. Biz tarafların statüsü fark etmeden, zaman ve maliyet tasarrufu sunabilmek adına; uzlaşmazlık dava sürecine götürülmeden önce arabuluculuk yapmaya çalışırız.

Dava süreci başlatılan dosyalarda da ilgili yasaları, yönergeleri, mevzuatları takip eder, toplar ve duruşmalarda dayanak olarak sunarız. İlk derece mahkeme kararlarında istinaf ve temyiz seçeneklerini açık tutarak aleyhte kararlara itirazlar yapabiliriz.

Gaziantep Emlakçı Avukatı ile Emlak Davası Nasıl Açılır?

Taşınmazların odak alındığı hukuki süreçlerde şahıslar ve tüzel kişiler, konu olan gayrimenkulün yer aldığı bölgede yetkili kurum ve mahkemelere dilekçe yazarak başvuru yapabilirler. Fakat hak kazanımlarının ve çıkarlarının eksiksiz biçimde güvene alınabilmesi için bu başvuruların, kanunla belirtilen yöntem ve esaslara uygunluğu şartı aranmaktadır.

Yetkili makamlara ibraz edilecek dava dosyalarının içeriği ve niteliği gibi hususlar hem davanın sonuçlanma süresini hem de kararın lehte veya aleyhte olmasını doğrudan etkileyebilir. Üstüne emlakların yüksek miktarlarda değer taşıdığı eklenirse, böyle durumlarda emlak ve emlakçı avukatlarından hukuki yardım hizmeti almanın önemi daha iyi anlaşılabilir.

Emlak Davaları Ne Kadar Sürer?

Gayrimenkul davaları, dava dosyalarının içeriği doğrultusunda farklı sürelerde karara bağlanabilir.

Emlak davalarının sonuçlanma süreleri bir hedef olarak; Adalet Bakanlığı tarafından 2019 içinde tebliğ edilen hükümlerle belirlenir. Bu hükümler bağlamında:

• En uzun sürede sonuçlanan davaların başında 730 gün ile tapu tescil iptali davaları gelmektedir.
  • İzale-i şüyu davaları 200 gün ile bir sene içinde sonuçlanması beklenen davalardır.
  • Aynı zamanda kira davaları için de bir yıllık sonuçlandırma süresi hedeflenmiştir.
  • Ek olarak ecri misil davaları için 330 gün,
  • Tahliye davaları için 300 gün,

Şeklinde bir hedef çizilmiştir. Bahsi geçen dava sonuçlandırma zamanlarının, Adalet Bakanlığı tarafından hedef olarak belirtildiği gözden kaçırılmamalıdır. Davadaki tarafların ikiden fazla olması, uzlaşmazlığa konu olan gayrimenkullerin sayıları ya da maddi değeri ve benzeri etmenlerin, davanın sonuçlanması süresini uzatabileceği her zaman göz önünde bulundurulmalıdır.

Gaziantep Emlak Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Su hukuk bürosu olarak emlak ve emlakçılık meselelerinin odak olduğu hukuki süreçlerde hem dava takibi hem de davalar dışındaki hukuki destek ihtiyaçlarında, müvekkillerimizin yanında olabiliyoruz. Bu bağlamda müvekkillerimize sunduğumuz hizmetler başlıca şunlar olarak maddelenebilir:

• Kira ve devir sözleşmelerinin hazırlanması veya kontrol edilmesi,
  • Çevre mevzuatlarının takibi ve uygunluk denetimleri,
  • Ayni ve şahsi mutabakatlar,
  • Taşınmazların yönetimi,
  • Emlak kredileri ile ilgili hususlar,
  • Yabancıların mülk edinmesi,
  • Taşınmazların devir süreçleri,
  • Tapu tescil ve iptal işlemleri.

Emlak ve emlakçılık avukatı ücretleri ne kadar?

Emlak ve emlakçılık avukat ücretleri müvekkiller ile hukukçular arasında serbest yöntemle belirlenebilir. Ancak TBB’nin, avukatlar için yıllık olarak güncellediği asgari ücret tarifesi içindeki alt sınırlara uyulma zorunluluğu vardır. Davaların takibi ve hukuki danışmanlık gibi farklı hizmet türleri farklı şekilde ücretlendirilebilir.

Gaziantep ‘de en iyi emlak ve emlakçılık avukatını nasıl bulabilirim?

Su hukuk bürosu içinde çalışan taşınmaz hukuku davalarında tecrübeli ve eşya hukuku uzmanı avukatlarımız ile size her zaman yardımcı olabiliriz.

Emlak ve emlakçılık avukatı ne yapar?

Müvekkillerinin haklarını ve çıkarlarını korur, zararların ve borçların tazmini için gerekli hukuki süreçlere başvurabilir. Aynı zamanda hukuki danışmanlık hizmeti verebilir, önemli sözleşmelerin hazırlanmasını üstlenebilir. Aleyhte kararların tekrar değerlendirilmesi için girişimlerde bulunur gerekli durumlarda temyiz ve istinaf yollarına gider.

Emlak davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Emlak davalarında, taraflar arası önceden imzalanmış anlaşmalarda aksini belirten bir düzenleme olmadığı müddetçe Asliye Hukuk Mahkemeleri görevli olarak kabul edilir. Bahsi geçen emlakların kayıtlı olduğu il ve ilçelerde bulunan Asliye Hukuk Mahkemeleri bu davalarda kanunen yetkili kılınmıştır.