Gaziantep istinaf avukatı

İstinaf davaları birinci derece mahkemelerinin görmüş olduğu davalar sonucunda aldığı kararların hukuka uygunluğunu denetleyen, bazı durumlarda bu kararları bozan veya onayan mahkemelerdir. Gaziantep istinaf avukatı 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanununca İstinaf davaları duruşmalarına katılarak etkin rol oynar.

İstinaf Avukatı Nedir Ve Neler Yapar?

Gaziantep istinaf avukatı müvekkili adına birinci derece mahkemelerinde alınan kararlarla ilgili ikinci derece mahkemeler olan istinaf mahkemelerine başvuruda bulunur ve müvekkili adına davayı takip eder.

Kişi, kanunlarda belirtildiği üzere birinci derece mahkemesinin vermiş olduğu karardan sonraki iki hafta içerisinde İstinaf davası başvurusunu yapmış olmalıdır. Bu süre içerisinde İstinaf dilekçesi ile birlikte dava isteminde bulunulmamış ise ilk derece mahkemesinin vermiş olduğu karar onanır. İlk derece mahkemesinde verilmiş olan ceza 15 yılın üzerindeyse dava kendiliğinden istinaf mahkemesine gider.

MADDE 341- (1) İlk derece mahkemelerinin aşağıdaki kararlarına karşı istinaf yoluna başvurulabilir: a) Nihai kararlar. b) İhtiyati tedbir ve ihtiyati haciz taleplerinin reddi kararları, karşı tarafın yüzüne karşı verilen ihtiyati tedbir ve ihtiyati haciz kararları, karşı tarafın yokluğunda verilen ihtiyati tedbir ve ihtiyati haciz kararlarına karşı yapılan itiraz üzerine verilen kararlar.

İstinaf davasına başvuracak kişi sanık hükmündeyse bu süreçte tutukluluk halinde bulunuyor olabilmektedir. Bu sebeple Gaziantep istinaf avukatı müvekkilinin tutukluluk halinde dışarıdaki prosedürleri yerine getirir ve sürecin takibini gerçekleştirir.

İstinaf mahkemeleri iki aşamada gerçekleşmektedir. Bu aşamaları şu şekilde sıralayabiliriz:

1. Ön inceleme aşaması
  2. Esas inceleme aşaması

Ön İnceleme Aşaması

Dosyanın esas incelemeye geçebilmesi için bazı şartları sağlaması gerekmektedir. Bu şartların sağlanıp sağlanmadığı ön inceleme aşamasında detaylı olarak incelenir.

İstinaf başvurusunda yatırılması gereken harçların kontrolü, belirlenen yasal süre içerisinde başvurunun gerçekleşmiş olması, ilk derece mahkemesinin kararının kesinliği gibi unsurlar ön inceleme aşamasında kontrolden geçer.

Gerekli şartlar sağlandığı durumda dosya esas inceleme aşamasına aktarılır.

HUKUK MUHAKEMELERİ KANUNU 352. MADDE: (1) Bölge adliye mahkemesi hukuk dairesince dosya üzerinde yapılacak ön inceleme sonunda aşağıdaki durumlardan birinin tespiti hâlinde öncelikle gerekli karar verilir:

a) İncelemenin başka bir dairece veya bölge adliye mahkemesince yapılmasının gerekli olması

b) Kararın kesin olması

c) Başvurunun süresi içinde yapılmaması

ç) Başvuru şartlarının yerine getirilmemesi

d) Başvuru sebeplerinin veya gerekçesinin hiç gösterilmemesi

(2) Ön inceleme heyetçe veya görevlendirilecek bir üye tarafından yapılır ve ön inceleme sonunda karar heyetçe verilir.

(3) Eksiklik bulunmadığı anlaşılan dosya incelemeye alınır.

Esas İnceleme Aşaması

İstinaf sürecinin asıl başladığı yerdir. Ön incelemeden geçebilmiş karar bu aşamada incelenmeye başlanır. Heyet veya bilirkişi ilk derece mahkemesinin vermiş olduğu kararı kanunlara da bakarak denetler.

Burada ilk derece mahkemesinin kararı bozularak yeni hüküm verilebilmekte, karar onanabilmekte ya da karar düzelterek onanabilmektedir.

MADDE 354- (1) Bölge adliye mahkemesi hukuk dairesince inceleme, davanın özelliğine göre heyetçe veya görevlendirilecek bir üye tarafından yapılır. (2) İnceleme sırasında gereken hâllerde başka bir bölge adliye mahkemesi veya ilk derece mahkemesi istinabe edilebilir.

MADDE 355- (1) İnceleme, istinaf dilekçesinde belirtilen sebeplerle sınırlı olarak yapılır. Ancak, bölge adliye mahkemesi kamu düzenine aykırılık gördüğü takdirde bunu resen gözetir.

İstinaf mahkemeleri şu gibi durumlar söz konusu olduğunda kararı bozar:

• Karar ile kanun maddesinin ters düşmesi
  • Hakimin reddi durumu
  • Hakimin yasaklı bir davaya girmiş olması durumu
  • Delil yetersizliği durumu
  • Kişinin öz savunma hakkının ihlal edilmiş olması durumu

İstinaf mahkemesinden sonra kişi Temyiz talebinde de bulunabilir. Temyiz talebinde bulunabilmek için cezanın 5 yıldan fazla olması gerekir. Fakat istinaf mahkemesi ilk derece mahkemesinin kararını bozarak daha fazla ceza verirse 5 yıl şartı aranmaksızın temyiz mahkemesine başvurulabilir.

İstinaf davalarının dayanağı olan Hukuk Muhakemeleri Kanunu hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6100.pdf daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Gaziantep’de İstinaf Avukatı Hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Gaziantep istinaf avukatı olarak müvekkilimizin dava sürecinde ilk derece mahkemelerinden yeterli sonucu alamadığımızda konuyu ikinci derece mahkemesine taşırız.

Müvekkilimizin tutukluluk hali mevcutsa onun yokluğunda konuyu takip eder ve duruşmalara katılırız.

Konuyu temyiz talebiyle bir üst mahkemeye taşırız.

İstinaf Avukatı İle İstinaf Süreci Nasıl Başlar?

İlk derece mahkemesinin kararından sonraki 2 hafta içerisinde istinaf talebinde bulunulur. İstinaf davası için gerekli harçlar yatırılarak dilekçe hazırlanır ve ilgili mahkemeye başvuruda bulunulur.

Dosya ön inceleme aşamasından geçtikten sonra asıl inceleme aşamasına gelir ve karar denetlenir.

İstinaf Ne Kadar Sürer?

Emsal davalara bakıldığında istinaf davaları ortalama olarak 3 ay sürmektedir.

Gaziantep İstinaf Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler?

Gaziantep en iyi istinaf avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• İstinaf süreci ve hukuku ile ilgili danışmanlık hizmeti
  • İstinaf dilekçesi hazırlanması işlemi
  • Yasal süre içerisinde başvurunun gerçekleştirilmesi işlemi
  • İstinaf davası için gereken harç ve ödemelerin takip edilmesi ve yatırılması işlemi
  • Sanığın tutukluluğu halinde davanın takibini devam ettirme hizmeti
  • Temyiz süreci için dilekçe hazırlama ve başvuru gerçekleştirme işlemi

İstinaf Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Gaziantep’de En İyi İstinaf Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Gaziantep hukuk bürosu olarak sayısız emsal dava örneği görmüş meslektaşlarımızla sizlere de hizmet vermeye hazırız. Detaylı bilgi ve danışmanlık hizmeti için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

İstinaf Avukatı Ne Yapar?

İstinaf avukatı müvekkilinin ilk derece mahkemesinde almış olduğu kararı istinaf mahkemesine taşır ve kararın denetiminin yapılmasını sağlar.

İstinaf Sürecinde Yetkili Ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

İstinaf sürecinde görevli mahkemeler bölge adliye mahkemeleri ve bölge idare mahkemeleridir.