Gaziantep temyiz avukatı

Gaziantep temyiz avukatı hukuk muhakemeleri kanunu uyarınca temyiz davalarına bakan, müvekkilinin anayasal haklarını gözeten ve süreç boyunca müvekkilini yönlendiren ve bilgilendiren avukattır.

Temyiz davaları ile ilgili kanun maddelerine 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanununun 361-373. maddeleri arasında yer verilmiştir.

Temyiz davaları yargıtayda görülen üçüncü aşama davalardır. Dosya ilk olarak birinci derece mahkemelerine gider ve karar alınır daha sonra kişi iki hafta içerisinde istinaf isteminde bulunur ise dosya istinaf mahkemelerinde ön inceleme ve esas inceleme aşamasından geçerek denetlenir. İstinaf aşamasından sonra üçüncü ve son yol temyiz aşamasıdır.

Temyiz davası açabilmek için bazı şartlar gereklidir. Örneğin 5 yılın altındaki cezalar için temyiz talebinde bulunulamaz. Fakat istinaf mahkemesi ilk derece mahkemesinin kararını bozarak sanığa daha fazla ceza verdiyse 5 yıl şartı ortadan kalkar.

MADDE 361- (1) Bölge adliye mahkemesi hukuk dairelerinden verilen temyizi kabil nihai kararlar ile hakem kararlarının iptali talebi üzerine verilen kararlara karşı tebliğ tarihinden itibaren iki hafta içinde temyiz yoluna başvurulabilir.(46) (2) Davada haklı çıkmış olan taraf da hukuki yararı bulunmak şartıyla temyiz yoluna başvurabilir.

Gaziantep Temyiz Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Gaziantep temyiz avukatı 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu mevzuatına hakim olan ve temyiz davaları konusunda yetkinliği bulunan hukuk fakültesi mezunu kişidir.

Gaziantep temyiz avukatının baktığı davaları şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Maddi tazminat davalarındaki temyiz süreci
  • Manevi tazminat davalarındaki temyiz süreci
  • Ceza davalarındaki temyiz süreci
  • Ağır ceza davalarındaki temyiz süreci

Ceza Davaları

Türk ceza kanununda, bu kanunun kapsamına giren eylemler ve karşılığında sanığa verilecek cezalar belirlenmiştir. Fakat her olay kendi içerisinde pek çok faktörü de getirir. Bu nedenle bazen hakim bazı durumların varlığını da göz önünde bulundurarak indirim yapabilir.

Ceza davası ilk önce Ceza mahkemelerinde görülerek bir karara bağlanır. Ceza mahkemeleri ilk derece mahkemelerdir. Burada alınan karar sanığın veya mağdurun talebiyle istinaf mahkemelerine taşınabilir. İstinaf mahkemesinden de karar çıktıktan sonra son olarak dava temyiz mahkemelerine taşınır.

Temyiz mahkemelerine taşınabilecek belirli dava konuları vardır. Bu konuları şu şekilde sıralayabiliriz:

• Suçu ve suçluyu övme suçu
  • Halkı kin ve düşmanlığa sevk etme suçu
  • Türk devletini ve devletin organlarını aşağılama suçu
  • Silahlı örgüt kurma suçu
  • Cumhurbaşkanına hakaret suçu
  • Kanunlara muhalefet suçu
  • Hakaret suçu

Tazminat Davaları

Tazminat davaları kişilerin belli bir haksız eylem sonucu yaşadığı mağduriyetlerin, haksız fiili eyleyen kişi tarafından tazmin edilmesini sağlayan davalardır. Tazminat davalarında ilk derece mahkemeleri Asliye Hukuk Mahkemeleridir.

Asliye Hukuk Mahkemelerinde karara bağlanan ceza sanığın ya da mağdurun iki hafta içerisinde başvuru yapmasıyla birlikte istinaf mahkemelerine taşınır. İstinaf mahkemesinin kararından sonra da temyiz yoluna başvurulur.

Davalarda temyiz talep eden taraf mağdur da fail de olabilir. Fail durumundaki şahıs cezanın fazla olmasıyla ya da masumiyetini kanıtlama amacıyla, mağdur olan taraf da failin serbest bırakılması ya da az ceza almasıyla ilgili olarak ilk derece mahkemesinin kararını istinaf ve temyiz mahkemesine taşıyabilir.

Fakat bazı suçlarda temyiz talep edilemez. Bu suçlar hukuk muhakemesi kanunu madde 428’de belirlenmiştir. Konuyla ilgili kanun maddesi şu şekildedir:

HMK Madde 428 –

Bölge adliye mahkemelerinin aşağıdaki kararları hakkında temyiz yoluna gidilemez:

1. Miktar veya değeri beş milyar lirayı geçmeyen davalara ilişkin kararlar,
  2. 8 inci maddede gösterilen davalar ile (Kat Mülkiyeti Kanunundan doğup gayrimenkulün aynına ilişkin olan davalar hariç) özel

kanunlarda sulh hukuk mahkemesinin görevine girdiği belirtilen davalarla ilgili kararlar.

Temyiz davalarının dayanağı olan hukuk muhakemeleri kanunu hakkında,

https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6100.pdf daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Gaziantep’de Temyiz Avukatı Hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Gaziantep hukuk bürosu olarak müvekkillerimizin ve danışanlarımızın anayasal haklarını sonuna kadar gözetmeyi amaçlarız.

Müvekkilimizin ilk derece mahkemesinden çıkan kararından sonra istinaf ve temyiz talebinde bulunma hakkını kullanabilmesi için belirlenen yasal süre içerisinde bir dilekçe ile yargıtaya temyiz talebinde bulunuruz.

Bu süre içerisinde müvekkilimizin tutukluluk hali bulunuyorsa süreci onun yerine takip eder ve duruşmalara katılırız.

Müvekkilimiz talep ederse tutukluluk halindeyken duruşmalara katılabilmesi için izin çıkartırız

Temyiz davalarında dilekçenin hukuka uygun bir şekilde hazırlanmış olması ve belirlenen yasal süre içerisinde teslim edilmesi oldukça önemlidir. Bu sebeple dilekçeyi özenle ve kanunda belirlenen şekilde düzenleriz.

Hukuk Muhakemeleri Kanunu MADDE 364-

(1) Temyiz, dilekçe ile yapılır ve dilekçeye, karşı tarafın sayısı kadar örnek eklenir. (2) Temyiz dilekçesinde aşağıdaki hususlar bulunur:

1. a) Temyiz eden ile karşı tarafın davadaki sıfatları, adı, soyadı, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası ve adresleri. b) Bunların varsa kanuni temsilci ve vekillerinin adı, soyadı ve adresleri. c) Temyiz edilen kararın hangi bölge adliye mahkemesi hukuk dairesinden verilmiş olduğu, tarihi ve sayısı. ç) Yargıtayın bozma kararı üzerine, bozmaya uygun olarak ilk derece mahkemesince verilen yeni kararın veya direnme kararına karşı temyizde direnme kararının, hangi mahkemeye ait olduğu, tarihi ve sayısı. d) İlamın temyiz edene tebliğ edildiği tarih. e) Kararın özeti. f) Temyiz sebepleri ve gerekçesi. g) Duruşma istenmesi hâlinde bu istek. ğ) Temyiz edenin veya varsa kanuni temsilci yahut vekilinin imzası. (3) Temyiz dilekçesinin, temyiz edenin kimliği ve imzasıyla temyiz olunan kararı yeteri kadar belli edecek kayıtları taşıması hâlinde, diğer şartlar bulunmasa bile reddolunmayıp temyiz incelemesi yapılır.

Gaziantep Temyiz Avukatı ile Temyiz Başvurusu Nasıl Yapılır?

Temyiz başvurusu istinaf mahkemesinden karar çıkmasından sonraki 15 gün içerisinde dilekçe ile yargıtaya başvurarak yapılmalıdır. Gaziantep temyiz avukatı müvekkili için dilekçe hazırlar ve gerekli harçları müvekkili adına yatırır. Daha sonra dava sürecinin titiz bir şekilde takibini gerçekleştirir.

Madde 427 – (2) Bölge adliye mahkemesi hukuk dairelerinden verilen temyizi kabil nihaî kararlar ile hakem kararlarına karşı tebliğ tarihinden itibaren onbeş gün içinde temyiz yoluna başvurulabilir; bu süre, 8.1.1943 tarihli ve 4353 sayılı Kanuna tâbi kamu kurumları hakkında otuz gündür.

Temyiz Davaları Ne Kadar Sürer?

Emsal davalara bakıldığında temyiz süreci ortalama 350 gün kadar sürmektedir. Bu süre mahkemenin iş yoğunluğuna göre farklılık gösterebilir.

Gaziantep Temyiz Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Gaziantep en iyi temyiz avukatı olarak verdiğimiz hizmetler şu şekildedir:

• Hukuk muhakemeleri ile ilgili danışmanlık hizmeti
  • Belirlenen yasal süreler ile ilgili müvekkilimizi bilgilendirme hizmeti
  • Temyiz dilekçesinin hukuka uygun bir biçimde hazırlanması hizmeti
  • Temyiz istemiyle Yargıtaya başvuru gerçekleştirme işlemleri
  • Harç ödeme işlemleri
  • Tutukluluk halindeki danışan için duruşmaya katılma ile ilgili izinlerin alınması hizmeti
  • Dava takibi hizmeti

Temyiz Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Ücret bilgisi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Gaziantep’de En İyi Temyiz Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Gaziantep hukuk bürosu olarak temyiz sürecini müvekkilimiz adına en iyi sonucu alacak şekilde özenle ve dikkatle takip ederiz. Temyiz süreci ile ilgili dtaylı bilgi ve danışmanlık hizmeti almak için bizimle iletişime geçiniz.

Temyiz Avukatı Ne Yapar?

Gaziantep temyiz avukatı müvekkilinin temyiz mahkemesine gitmiş olan dosyasını takip eder, müvekkilinin anayasal haklarını gözetir ve davadan en iyi sonucu almak amacıyla mesleğini icra eder.

Temyiz Davasında Yetkili Ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Temyiz davasında Yargıtay görevlendirilmiştir.