Gaziantep kamu idari avukatı

Gaziantep en iyi kamu idari avukatı idare hukuku alanında uzmanlaşmış ve deneyim edinmiş hukukçular arasından bulanabilir. Gaziantep avukat çalışanları arasında Gaziantep kamu idari avukatı; devlet kuruluşları ve kurumlarının haksız eylemlerinden doğan zararlar karşısında müvekkillerinin haklarını savunur.

Gaziantep Kamu İdari Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Gaziantep Adliyesi içinde kamu idari hukuku alanında çalışan avukatlar, bu kapsamında; toplum ve kişilerin idari yönetimlerle ilişkilerini düzenleyen hukuki süreçlerde hizmet verir. Gaziantep hukuk bürosu dahilinde bir kamu idari avukatının ilgilendiği başlıklar arasında en sık görülenler şu şekilde maddelenebilir:

• Malpraktis davaları,
  • İmar affından doğan hukuki anlaşmazlıklar,
  • Görevden azil davaları,
  • Tayin işlemlerine itiraz,
  • Aile hekimliği haklarıyla ilişkili davalar,
  • Ruhsat iptal işlemleri,
  • Kamulaştırma davaları,
  • Meslek kuruluşları ile yaşanan uzlaşmazlıklar,
  • Enerji davaları,
  • İdari kontratlardan ortaya çıkan davalar,
  • Disiplin davaları,
  • Memur emeklilik hakkı davaları,
  • Güvenlik soruşturması hakkında davalar,
  • KHK itirazları,
  • Memur ya da öğrencilikten çıkarılma davaları,
  • Mülakat haksızlık davaları,
  • SPK, BDKK gibi devlet kurumlarının mevzuatından kaynaklanan anlaşmazlıklar,
  • Polis okulu davaları,
  • Maden davaları,
  • İmar planına itiraz ve iptal davaları,
  • Askeri lise davaları,
  • İdarenin sorumluluğu doğrultusunda tazminat davaları.

Bir idare hukuku davası sayısız nedenlerle açılabilmektedir. İdari yönetimlerin taraf olduğu hukuki uzlaşmazlıklarda; kamu idari avukatlarından yardım almak, haklarınızı ve çıkarlarınızı korumak için gidilmesi gereken yargı yolunu belirlemek adına fayda sağlayacaktır.

Gaziantep ’de Kamu İdari Avukatı Hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Su hukuk bürosu içinde çalışan idare hukuku alanında uzman avukatlarımızla, yardıma ihtiyaç duyan müvekkillerimizin bütün ihtiyaçlarını karşılayabiliyoruz. İlk başta vekalet alıyor ve idari yönetimler ile düştükleri uzlaşmazlıkları detaylı öğreniyoruz. Hemen sonrasında gerekli mercilere, usule uygun dilekçeler hazırlıyor ve başvurularda bulunuyoruz.

Mağdur ve müşteki sıfatındaki müvekkillerin, zararlarının tahsil edilebilmesi ya da hak kayıplarının giderilmesi için ivedilikle aksiyon alıyoruz. Duruşmalarda tüm aşamaları takip ediyor, her duruşmada bulunuyor ve ihtiyaç duyulan kanıtların derlenmesi, emsal kararların mahkemeye sunulması gibi sorumlulukları üstleniyoruz. Mahkemelerde aleyhte alınan kararlara itiraz edebiliyor, onları temyiz ve istinaf süreçlerine taşıyabiliyoruz.

Kamu İdari Avukatı ile Kamu İdari Davası Nasıl Açılır?

İdari yönetimlerin taraf olduğu hukuki anlaşmazlıklarda, idari yönetimlerden kaynaklı maddi ve manevi zararlar zaman zaman oldukça yüksek mağduriyetler yaşatabilmektedir. Bu durumlarda bir kamu idari avukatına verilen vekalet ile hukuki süreçler başlatılarak zararların tazmin edilmesi ve hakların geri kazanılması mümkündür.  Bir kamu idari avukatına vekalet verdiğiniz takdirde, avukatınız ihtiyaç duyulan dilekçeleri hazırlayarak yetkili mahkemelere başvuruda bulunur. Sonrasında Ceza Muhakemeleri Kanunu’nda belirtildiği üzere harç ücretlerini sizin adınıza yatırır ve dava süreci başlatmış olur.

Kamu İdari Davaları Ne Kadar Sürer?

Bir kamu idari hukuku davasının ne kadar süreceğini, dava dosyasını mütalaa etmeden belirlemek zordur. Ancak bu dava türleri ortalama 365 gün içinde sonlanmalarıyla bilinmektedir.

Gaziantep Kamu İdari Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Su Hukuk Bürosu olarak idari yönetimler ile yaşadığınız uzlaşmazlıklar adına gerekli bütün hukuki desteği sağlayabilmekteyiz. Müvekkillerimizin bizim yardımımıza başvurdukları birçok dava ve hukuki süreç nedeni bulunur. Aşağıda sıralanan ihtiyaçlar bu nedenlerden başlıcalarını kapsamaktadır:

• Polis okulu ve memuriyet mülakatlarına itirazlar,
  • İhaleye fesat karıştırma ve ihalenin iptali davaları,
  • Görevden menedilmeye karşı davalar,
  • İl ve ilçe yönetimleri ile düşülen uzlaşmazlıklar,
  • Vergi davaları,
  • İmar hukuku alanındaki sorunlar,

Kamu idari avukatı ücretleri ne kadar?

TBB tarafından yıllık olarak güncellenen Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi ’de bulunan idari dava ücretleri arasında, duruşmasız şekilde yürütülecek mahkemelerin ele alındığı davalar için asgari avukatlık ücret 5.500 TL olarak düzenlenmiştir. Duruşmaların yapılacağı mahkeme süreçlerinde bu alt limit 11.000 TL olarak belirlenmiştir. Bu asgari ücretlerin aşağısında kalmamak koşuluyla, davalara konu olan para tutarları ve taraflar doğrultusunda avukatlık asgari ücret bedelleri serbest usulle kararlaştırılabilir.

Gaziantep ‘de en iyi kamu idari avukatını nasıl bulabilirim?

Su hukuk bürosu olarak idare hukuku uzmanı avukatlarımız ve kamu idari davalarındaki geniş tecrübelerimiz sayesinde bütün ihtiyaçlarınızda yardıma hazırız.

Kamu idari avukatı ne yapar?

Bir idare avukatı, devlet kuruluşlarının haksız eylemleri ve kararları karşısında müvekkillerinin haklarını gözetir, tazminat taleplerinde bulunur ve vekaleten duruşmalara katılır. Dilekçeler, başvurular ve tazminat talepleri gibi gereklilikleri kanuna uygun şekilde hazırlar ve yetkili mercilere ibraz eder.

Kamu idari davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Bir kamu idari davasında görevli mahkeme; Bölge İdari Mahkemeleri, Danıştay Mahkemeleri, İdari Mahkemeler şeklinde üç farklı mahkemeden birisi olabilir. Üç farklı mahkeme arasından hangisi davada görevli olursa olsun, davanın açılacağı kurumun bulunduğu bölgedeki mahkemeler yetkili kabul edilir. Bu doğrultuda örnek olarak Tarım ve Orman Bakanlığı’na açılacak bir davada bakanlık merkezinin bulunduğu Ankara’da yer alan Ankara İdari Mahkemeleri yetkilidir.