Gaziantep borç alacak avukatı

6098 sayılı icra ve iflas kanunu ve borçlar kanunu ticari ve sosyal hayattaki borç-alacak ilişkilerini düzenleyen kanunlardır. Gaziantep borç alacak avukatı borç-alacak hukuku mevzuatı konusunda uzmanlaşmış ve kişi ya da kurumların borç-alacak tahsili ile ilgili davalarında etkin rol oynayan kişidir.

Borç-alacakların tahsili kişilerin sosyal ve ticari hayatları için son derece önemlidir. Kişiler borcunu doğal yollarla tahsil edemediği durumlarda hukuki yollara başvurarak alacağının tahsilini sağlayabilir.

Borç Alacak Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Gaziantep borç alacak avukatı kişilerin yasal yollarla borçlarının temin edilmesini sağlayan avukattır. Borcun hukuken tespit edilebilmesi ve belgelenebilmesi son derece önemlidir. Bu sebeple birine borç verirken daha sonra hukuki yollarla borcu tehsil edebilmek için yazılı ve imzalı bir sözleşme belgesi yapmak doğru olacaktır.

Gaziantep Borç alacak avukatı gerçek ya da tüzel kişilerin alacakları ile ilgili davalara bakar. Borç ilişkisi gerçek bir kişi ile bir şirket arasında ya da iki şirket arasında olabilir. Bu gibi durumlarda borcun muhattabı belli bir şahıs değil tüzel kişilerdir.

Gaziantep borç alacak avukatı; Karşılıksız Çek Davaları, Senet Davaları, Poliçelerle İlgili Olan Davalar, Maaş Haczine Yönelik Davalar, Hisse Senedi Davaları, Menfi Tespit Davaları, İstirdat Davaları, Nafaka Borcu ve Tazminat Davaları, Cari Hesap Alacağının İptali İçin Açılan Davalar, Tasarrufun İptali Davaları, İstihkak Davaları gibi pek çok davaya bakmaktadır.

Nafaka Borcuna Yönelik Davalar

Kişiler evlilik aktini sonlandırdıktan sonra durumu iyi olan eşin diğer eşe nafaka ödmesine karar verilebilir. Nafaka kişinin, çocuklarının velayetini alan eşine çocuklara bakabilmesi için ödediği paradır.

Mahkemenin nafaka ödenmesine karar vermesine ragmen nafaka ödemeyen eski eş için nafaka borcu davası açılabilir.

Karşılıksız Çek Davaları

Çekler yasal olarak ödeme emir mahiyetindedir. Çeki imzalayan kişi çekte yazan parayı ödmekle mükelleftir. Fakat kimi durumlarda kişiler bir malın karşılığı olarak imzaladıkları çekleri karşılıksız olacak şekilde hazırlayarak dolandırıcılık yapabilmektedir.

Kişinin borcuna karşılık çek vermek ve bu çekin karşılıksız çıkması dolandırıcılık suçu niteliğindedir. Aynı zamanda bu çekler resmi evrak mahiyetind olduğundan belgede sahtecilik suçunu da oluşturur. Bu nedenle çekler yasada belirlendiği şekilde hazırlanmalıdır.

Çekin karşılıksız çıkması ile karşı karşıya kalan kişi alacağının tahsili için karşılıksız çek davasına başvurabilir.

TTK MADDE 780 (1) Çek;
a) Senet metninde “çek” kelimesini ve eğer senet Türkçe’den başka bir dille yazılmış ise o dilde “çek” karşılığı olarak kullanılan kelimeyi,
b) Kayıtsız ve şartsız belirli bir bedelin ödenmesi için havaleyi,
c) Ödeyecek kişinin, “muhatabın” ticaret unvanını,
d) Ödeme yerini,
e) Düzenlenme tarihini ve yerini,
f) Düzenleyenin imzasını,
g) Banka tarafından verilen seri numarasını,
h) Karekodu içerir.

Maaş Haczine Yönelik Davalar

Gerçek ya da tüzel kişiler alacağını tehsil edemediğind maaş haczi talebiyle dava açabilir. Maaş haczinde kişilerin maaşının belli bir yüzdesi alacaklıya aktarılarak borcun ödenmesi sağlanır. Maaşdan yapılacak kesinti maaşın dörtte biri oranındadır.

Maaş haczi genellikle küçük küçük ödenerek bitebilecek meblağlar için uygulanır.

Menfi Tespit Ve İstirdat Davaları

Borç alacak davalarında alacaklı gibi borçlu olan kişi de dava açabilmektedir. Borçlu olduğu iddia edilen kişi eğer borçlu olmadığını iddia ediyorsa borcun yüzde 15’ini mahkemeye teminat göstererek menfi tespit ve istirdat davası açabilir.

Mahkeme bud ava sonuçlanana dek borçludan borcunu ödemesini beklemez. Borçlu borcunun olmadığını, alacaklı ise borcun varlığını ispat etmelidir.

İCRA VE İFLAS KANUNU MADDE 72 – Borçlu, icra takibinden önce veya takip sırasında borçlu bulunmadığını ispat için menfi tesbit davası açabilir. İcra takibinden önce açılan menfi tesbit davasına bakan mahkeme, talep üzerine alacağın yüzde onbeşinden aşağı olmamak üzere gösterilecek teminat mukabilinde, icra takibinin durdurulması hakkında ihtiyati tedbir kararı verebilir.

İstihkak Davası

Borçluya gönderilen ödeme ermine rağmen borç ödenmezse borçlunun üzerindeki mallar haczolarak borç tahsil edilir. Fakat borçlu olan kişi haciz işlemlerinde usulsüzlük yapmak niyetiyle üzerindeki malları devreder yani mal kaçırırsa alacaklı kişi istihkak davası açabilir. İstihkak davalarında devrolunan malların kime ait olduğu tespit edilir.

İİK Madde 97 – İstihkak iddiasına karşı alacaklı veya borçlu tarafından itiraz edilirse, icra memuru dosyayı hemen icra mahkemesine verir. İcra Mahkemesi, dosya üzerinde veya lüzum görürse ilgilileri davet ederek mürafaa ile yapacağı inceleme neticesinde varacağı kanaate göre takibin devamına veya talikine karar verir. İstihkak davasının sırf satışı geri bırakmak gayesiyle kötüye kullanıldığını kabul etmek için ciddi sebepler bulunduğu takdirde icra mahkemesi takibin talikı talebini reddeder.

Borç ve alacak davalarının dayanağı olan kanun mevzuatını incelemek için, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6098.pdf bu bağlantıyı ziyaret edebilirsiniz.

Gaziantep’de Borç Alacak Avukatı Hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Gaziantep hukuk bürosu olarak bizlere başvurmuş olan danışanımızın öyküsünü dinleriz ve durum ile alakalı olan borç-alacak davasını belirleyerek kendimize bir yol haritası çizeriz.

Müvekkilimizi borç-alacak hukuku konusunda bilgilendirir ve yol gösteririz

Müvekkilimiz ile birlikte dava dilekçesi hazırlar ve Asliye Hukuk Mahkemesine başvuruda bulunuruz

Daha sonra süreci sonuna kadar takip eder ve en sağlıklı sonucu almayı amaçlarız

Borç Alacak Avukatı İle Ceza Davası Nasıl Açılır?

Borç alacak davalarında borcun varlığını kanıtlamak oldukça önemlidir. Kişilerin elindeki senet, çek, banka dökümanı, kira ya da iş sözleşmesi gibi belgeler, bazı durumlarda yazışmalar mahkemeye delil olarak sunulmalıdır.

Bu sebeple Gaziantep borç alacak avukatı ile belgeleri toparladıktan sonra bir dava dilekçesi hazırlanır ve dilekçenin ekinde bu belgelere de yer verilerek Asliye Hukuk Mahkemesine dava istemiyle başvuruda bulunulur.

Borç Alacak Davaları Ne Kadar Sürer?

Borç alacak davalarının süresi borcun kanıtlanabilirliği ve karşılıklı itiraz süreçlerine göre değişkenlik gösterebilmektedir. Gaziantep en iyi borç alacak avukatı ile birlikte çalışmak sürenin kısalmasında etkili olacaktır.

Gaziantep Borç Alacak Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Gaziantep en iyi borç alacak avukatı olarak verdiğimiz hizmetler şu şekildedir:

• Dava dilekçesi hazırlanması hizmeti
  • Borç-alacak hukuku ile ilgili danışmanlık hizmeti
  • Dava başvurusu hizmeti
  • Harç ve ödenmesi gereken paraların yatırılması ve takip edilmesi hizmeti
  • Dava takibi hizmeti
  • İtiraz süreçleri
  • İcra ve iflas süreçlerinde hukuki destek hizmeti
  • İflas etmiş olan şirketlerin satılmasıyla ilgili hizmetler
  • Borçlu ve alacaklı arasında arabuluculuk hizmeti

Borç Alacak Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Gaziantep’te En İyi Borç Alacak Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Pek çok borç-alacak davasında bulunmuş tecrübeli avukat meslektaşlarımız ile sizlere de hukuki destek sunmaya hazırız. Bizlerle iletişime geçebilir, detaylı bilgi alabilirsiniz.

Borç Alacak Avukatı Ne Yapar?

Borç alacak avukatı kişilerin borç-alacak ile ilgili davalarında danışanına hukuki hizmet sağlar ve dava sürecini danışanı adına takip eder.

Borç Alacak Davalarında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Borç alacak davalarında yetkili ve görevli mahkeme Asliye Hukuk Mahkemesidir.