Gaziantep Dolandırıcılık suçu avukatı

Gaziantep dolandırıcılık suçu avukatı Türk Ceza Kanunu mevzuatı ışığında dolandırıcılık suçu davalarına bakan avukattır.

Dolandırıcılık suçu Türk Ceza Kanununun onun bölümünde yer alan Malvarlığına Karşı Suçlar kapsamındaki çok ciddi cezalar ile yargılanan bir suçtur. Türk Ceza Kanununun 157 ve 158. Maddelerinde bu suça yer verilmiştir.

Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Gaziantep Dolandırıcılık suçu avukatı nitelikli ve niteliksiz dolandırıcılık suçları ile ilgili görülen ceza davalarına bakan avukattır.

• Dolandırıcılık suçu; nitelikli dolandırıcılık ve niteliksiz dolandırıcılık olarak ikiye ayrılır.
  • Niteliksiz dolandırıcılık kişileri aldatmak suretiyle onlardan maddi fayda sağlamaktır
  • Nitelikli dolandırıcılık ise kişilerin; dini inançlarını suistimal ederek, kişilerin içerisinde bulunduğu zor durumdan istifade ederek, kişilerin zihinsel olarak bir takım eksikliklerinden faydalanarak, siyasi partileri ya da kuruluşları alet ederek ve bunun gibi pek çok faktör ile birlikte yapılan dolandırıcıklardır.

Niteliksiz Dolandırıcılık Ile Ilgili Kanun Maddesi Şu Şekildedir:

Madde 157- (1) Hileli davranışlarla bir kimseyi aldatıp, onun veya başkasının zararına olarak, kendisine veya başkasına bir yarar sağlayan kişiye bir yıldan beş yıla kadar hapis ve beşbin güne kadar adlî para cezası verilir

Nitelikli Dolandırıcılık İle İlgili Kanun Maddesi İse Şu Şekildedir:

Madde 158- (1) Dolandırıcılık suçunun;

a) Dinî inanç ve duyguların istismar edilmesi suretiyle,

b) Kişinin içinde bulunduğu tehlikeli durum veya zor şartlardan yararlanmak suretiyle,

c) Kişinin algılama yeteneğinin zayıflığından yararlanmak suretiyle,

d) Kamu kurum ve kuruluşlarının, kamu meslek kuruluşlarının, siyasi parti, vakıf veya dernek tüzel kişiliklerinin araç olarak kullanılması suretiyle,

e) Kamu kurum ve kuruluşlarının zararına olarak,

f) Bilişim sistemlerinin, banka veya kredi kurumlarının araç olarak kullanılması suretiyle,

g) Basın ve yayın araçlarının sağladığı kolaylıktan yararlanmak suretiyle,

h) Tacir veya şirket yöneticisi olan ya da şirket adına hareket eden kişilerin ticari faaliyetleri sırasında; kooperatif yöneticilerinin kooperatifin faaliyeti kapsamında, i) Serbest meslek sahibi kişiler tarafından, mesleklerinden dolayı kendilerine duyulan güvenin kötüye kullanılması suretiyle,

j) Banka veya diğer kredi kurumlarınca tahsis edilmemesi gereken bir kredinin açılmasını sağlamak maksadıyla,

k) Sigorta bedelini almak maksadıyla, l) Kişinin, kendisini kamu görevlisi veya banka, sigorta ya da kredi kurumlarının çalışanı olarak tanıtması veya bu kurum ve kuruluşlarla ilişkili olduğunu söylemesi suretiyle, İşlenmesi halinde, üç yıldan on yıla kadar hapis ve beşbin güne kadar adlî para cezasına hükmolunur.

Dolandırıcılık Suçu Davasında Daha Az Cezayı Gerektiren Haller

1. Eğer kişi alacağını tahsil etmek niyetiyle dolandırıcılık yapmışsa bu suçu ortadan kaldırmaz fakat cezayı azaltabilir. Kişinin böyle bir durumda alacağını kanıtlaması gerekir.

Madde 159- (1) Dolandırıcılığın, bir hukuki ilişkiye dayanan alacağı tahsil amacıyla işlenmesi halinde, şikayet üzerine, altı aydan bir yıla kadar hapis veya adlî para cezasına hükmolunur.

1. Kişi kaybolmuş bir eşyayı yetkili yerlere teslim etmeyerek sahip olmuşsa tam olarak dolandırıcılık ya da hırsızlık yapmış gibi yargılanmaz fakat bir yıl ceza istemiyle yargılanır.

Madde 160- (1) Kaybedilmiş olması nedeniyle malikinin zilyedliğinden çıkmış olan ya da hata sonucu ele geçirilen eşya üzerinde, iade etmeksizin veya yetkili mercileri durumdan haberdar etmeksizin, malik gibi tasarrufta bulunan kişi, şikayet üzerine, bir yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır.

Dolandırıcılık Suçu Ve Güveni Kötüye Kullanma

Dolandırıcılık, kişilerin emaneten verdiği bir mal üzerinden, iyi niyetleri suistimal edilerek ve mesleğin sağladığı güven ile yapılmış ise hem nitelikli dolandırıcılık hem de güveni kötüye kullanma suçunu barındırır ve kişi iki ayrı cezadan yargılanır.

Madde 155- (1) Başkasına ait olup da, muhafaza etmek veya belirli bir şekilde kullanmak üzere zilyedliği kendisine devredilmiş olan mal üzerinde, kendisinin veya başkasının yararına olarak, zilyedliğin devri amacı dışında tasarrufta bulunan veya bu devir olgusunu inkar eden kişi, şikayet üzerine, altı aydan iki yıla kadar hapis ve adlî para cezası ile cezalandırılır.59

(2) Suçun, meslek ve sanat, ticaret veya hizmet ilişkisinin ya da hangi nedenden doğmuş olursa olsun, başkasının mallarını idare etmek yetkisinin gereği olarak tevdi ve teslim edilmiş eşya hakkında işlenmesi halinde, bir yıldan yedi yıla kadar hapis ve üçbin güne kadar adlî para cezasına hükmolunur

Dolandırıcılık suçu mevzuatını oluşturan Türk Ceza Kanunu ile ilgili detaylı bilgiye vermiş olduğumuz link üzerinden https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.5237.pdf ulaşabilirsiniz.

Gaziantep’de Dolandırıcılık Suçu Avukatı Hizmetini Su Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Gaziantep dolandırıcılık suçu avukatı olarak;

Müvekkillerimizin poliz nezaretinde ya da savcılıkta ifade alınması ve sorgusu işlemlerinde eşlik ederiz

Müvekkilimizin sessiz kalma ve öz savunma yapma haklarını kullanmasını sağlarız

Müvekkilimize vekillik ve müdafilik hizmeti sağlarız

Dava sürecini müvekkilimiz adına takip eder tutuklama ve koruma kararlarına itiraz ederiz

Konuyu gerekli durumlarda istinaf ve temyiz talebiyle bir üst mahkemeye taşırız

Gaziantep Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı İle Dolandırıcılık Suçu Davası Nasıl Açılır?

Müvekkilimiz ile birlikte suçu ihbar ederiz. Konunun Cumhuriyet Başsavcılığına intikal etmesi ile birlikte savcılık soruşturma başlatır ve yeterli delil bulunduğu durumda kamu davası açar.

Dolandırıcılık Suçu Davaları Ne Kadar Sürer?

Dolandırıcılık suçu davasının süresi dolandırılan kişilerin sayıca çokluğuna ve suçun delillerinin sunulmasına göre farklılık göstermektedir.

Gaziantep Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Gaziantep en iyi dolandırıcılık suçu avukatı olarak verdiğimiz hizmetler şu şekildedir:

• Dolandırıcılık suçu ile ilgili şikayet süreci işlemleri
  • Danışanımızın polis nezaretinde ve savcılıkta sorgusu ve ifade alınması sürecinde hazır bulunulması
  • Savcılıkta verilen takipsizlik kararına itiraz süreci ile ilgili işlemler
  • Tutuklama kararına itiraz süreci ile ilgili işlemler
  • Dolandırıcılık suçu ile ilgili davalarda dava takibi hizmeti
  • Nitelikli dolandırıcılık suçu ile ilgili davalarda dava takibi hizmeti
  • Ağır ceza mahkemesinde görülen davalarda müdafilik hizmeti
  • Asliye ticaret mahkemesinde görülen davalarda müdafilik hizmeti
  • Suç ile ilgili delil ve belgelerin toparlanarak mahkemeye sunulması hizmeti
  • Tutukluluk halindeki müvekkilimiz için ziyaret ve bilgilendirme hizmeti
  • İstinaf ve temyiz istemiyle konuyu bir üst mahkemeye taşıma hizmeti
  • İstinaf dilekçesi hazırlanması hizmeti
  • Temyiz dilekçesi hazırlanması hizmeti
  • Yargıtaya temyiz talebiyle başvuruda bulunulması hizmeti

Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Gaziantep’de En İyi Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Gaziantep avukat olarak Ceza kanunu mevzuatına hakim deneyimli meslektaşlarımız ile birlikte hizmet vermekteyiz. Detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı Ne Yapar?

Dolandırıcılık suçu davası Cumhuriyet Başsavcılığının açmış olduğu dolandırıcılık veya nitelikli dolandırıcılık suçu ile ilgili davalara bakar.

Dolandırıcılık Suçu Davalarında Yetkili Ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Dolandırıcılık suçu için görevli mahkeme Asliye Ticaret Mahkemesi, nitelikli dolandırıcılık için görevli mahkeme ise Ağır Ceza Mahkemesidir.